اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن دیابت ایران:

4 میلیون ایرانی از دیابت خود بی‏خبرند

خبرگزاری فارس: عضو انجمن دیابت ایران از بی‏خبری نزدیک به 4 میلیون ایرانی از بیماری دیابت در بدن خود ابراز نگرانی کرد.

4 میلیون ایرانی از دیابت خود بی‏خبرند
سیدامیر افتخارزاده در حاشیه برگزاری چهارمین همایش پیاده‏روی بزرگداشت روز دیابت رودهن در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر آمارهای رسمی از وجود 4 میلیون فرد مبتلا به دیابت در کشور خبر می‏دهد.
وی ادامه داد: اما این ارقام تنها دیابتی‏های ثبت شده را دربرمی‏گیرد، در حالیکه نزدیک به همین تعداد یعنی 4 میلیون ایرانی دیگر از وجود بیماری در بدن خود بی‏خبرند.
افتخارزاده تصریح کرد: این تعداد قابل توجه افراد بی‏خبر از بیماری دیابت در مرحله پنهان قرار دارند و بار عظیم نگرانی انجمن دیابت ایران از این‏گونه افراد است.
عضو انجمن دیابت ایران با بیان اینکه پیشگیری ارزان‏تر از درمان است، خاطرنشان کرد: چراکه دیابت به خودی خود یک بیماری تلقی نمی‏شود اما این کاستی می‏تواند آبستن بروز عوارض و تخریب تدریجی سایر اعضای حساس بدن شود.
وی ادامه داد: از این رو هزینه‏های کنترل و پیشگیری از تبدیل دیابت به عوارض گوناگون بار مالی کمتری را متوجه خانواده‏های ایرانی خواهد کرد.
افتخارزاده با ارائه آماری جهانی و کشوری از هزینه‏های هنگفت ابتلا به عوارض ناشی از عدم کنترل و یا بی‏اطلاعی از دیابت افزود: یک فرد دیابتی با دریافت آموزش‏های لازم از انجمن‏های دیابت می‏تواند حتی زندگی بهتر و موفق‏تر از یک فرد سالم داشته باشد.
عضو انجمن دیابت ایران تصریح کرد: اما عدم کنترل قند خون و یا بی‏اطلاعی از ابتلا به این کاستی در کشوری مانند ایالات متحده نزدیک به یک و نیم میلیون دلار و در کشور ایران پرداخت 20 میلیون ریال برای هر جراحی قطع اعضای بدن را به همراه دارد.
وی خواستار کمک رسانه‏های گروهی در حوزه‏های مختلف برای اطلاع‏رسانی به مردم شد تا افراد جامعه به تشخیص به موقع دیابت تشویق شوند.
افتخارزاده ادامه داد: تشخیص به موقع، جلوگیری از بروز عوارض و کنترل ابتلا به عوارض کاهش هزینه‏های هنگفت درمانی را به دنبال خواهد داشت.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول