اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل انجمن دیابت گلستان:

10 درصد جمعیت کشور دیابت آشکار دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن دیابت استان گلستان گفت: دیابت در دنیا رشد بالایی دارد و بر اساس نرم کشوری نزدیک به 10 درصد جمعیت کشور به دیابت آشکار مبتلا هستند.

10 درصد جمعیت کشور دیابت آشکار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد قره‎خانی صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار داشت: بیماری دیابت در هیچ جای دنیا درمان قطعی نداشته، اما با کنترل می‎توان آن را درمان کرد و به زندگی روزمره پرداخت.
وی با بیان اینکه اگر دیابت کنترل نشود خسارات جبران‎ناپذیری را در‎بر‎خواهد داشت، افزود: این بیماری نگاه نمی‎کند فرد نوزاد است یا کهنسال و از چه جایگاه اجتماعی برخوردار است و در این زمینه آنچه که انتظار می‎رفت توسط متولیان امر صورت نگرفته است.
مدیرعامل انجمن دیابت گلستان تصریح کرد: دیابت مادر همه بیماری‎ها می‎باشد و مشکل قلب، چشم، قطع اندام، دیالیز و همه اندام فرد را تحت الشعاع قرار می‎دهد ولیکن از طریق تغذیه، ورزش، دوری از استرس و اضطراب به‎راحتی کنترل می‎شود.
قره‎خانی عارضه‎های دیابت را بسیار خطرناک‎تر از سرطان عنوان کرد و متذکر شد: دیابت تک‎تک اعضاء بدن را می‎گیرد، مفلوک و گوشه‎نشین می‎کند که حتی نزدیک‎ترین فرد خانواده هم شخص دیابتی را تحویل نمی‎گیرند.
وی از مدیران خواست تا با انجمن دیابت همکاری خوبی داشته باشند و بیان داشت: دستگاه‎ها می‌توانند با شناسایی و معرفی فرد دیابتی به انجمن، آنها را از خدمات و کلاس‎های آموزشی بهره‎مند کنند و در این راستا یک رابط سلامت را به انجمن معرفی، تا این همکاری مداوم باشد.
مدیرعامل انجمن دیابت گلستان در خصوص اینکه فقط نباید بیماران دیابتی مسائلی را مراعات کنند، خاطرنشان کرد: هر اداره می‎تواند یک دستگاه تست خون "گلوکومتر" را در اداره خود داشته باشد تا قند افراد را کنترل کنند.
قره‎خانی با بیان اینکه بالای 4 هزار دستگاه تست خون رایگان به بیماران اهدا شده، اذعان داشت: در ‎حال‎ حاضر طرحی مبنی بر یک دستگاه گلوکومتر الگانس آلمان که یک دستگاه پیشرفته در این زمینه می‌باشد وارد بازار شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول