اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مرکز بهداشت کاشمر:

6 هزار بیمار دیابتی در کاشمر وجود دارد‌

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: بر اساس آمار بیش از 6 هزار بیمار دیابتی در کاشمر داریم.

6 هزار بیمار دیابتی در کاشمر وجود دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مجتبی قایمی ظهر امروز در همایش اطلاع‌رسانی بیماری دیابت با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاعی ندارند، اظهار کرد: این افراد زمانی متوجه بیماری خود می‌شوند که به دلیل عوارض و مشکلات بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند.
رئیس مرکز بهداشت کاشمر با اشاره به اینکه 20 درصد افراد در کشور به دیابت مبتلا ‌یا در معرض ابتلا قرار دارند، گفت: با توجه به جمعیت شهرستان پیش‌بینی می‌کنیم 6 هزار و 67 بیمار دیابتی در کاشمر داشته باشیم.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت این بیماری وظیفه ما و همه بیماران دیابتی است که به افراد جامعه بگوئیم که‌ دیابت چیست؟ چه کاری باید انجام دهند که به دیابت مبتلا نشوند، چگونه قند خود را کنترل کنند، اگر عارضه‌ای از دیابت در آنها آشکار شد چه کاری باید انجام دهند که دچار از کارافتادگی نشوند.
رئیس مرکز بهداشت کاشمر عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه شده در هر 5 ثانیه یک نفر به افراد دیابتی دنیا اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه غربالگری دیابت و همچنین برنامه خدمات به بیماران دیابتی در سطح شهر کاشمر تصریح کرد: در روستاها هر سال تمام افراد بالای 30 سال در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی فراخوان شده و قد و وزن آنها (BMI) ‌کنترل و اگر علائم دیابتی ‌یا سابقه خانوادگی دیابت، اضافه وزن چاقی یا فشارخون داشتند با انجام آزمایش بیماران را شناسایی و تحت کنترل قرار داده و آنهایی که در معرض ابتلا به دیابت باشندبا آموزش‌ها و توصیه‌های لازم در راستای جلوگیری از ابتلا به دیابت به آنها داده می‌شود.
قایمی اظهار کرد: در روستاها حدود 78 درصد بیماران دیابتی شناسایی شده‌اند اما در شهر 29 درصد بیمار شناسایی شده و هنوز 71 درصد شناسایی نشده‌اند و امیدواریم در سال آینده بتوانیم با اجرای برنامه غربالگری در سطح شهر، جمعیت بیماران دیابتی را شناسایی کنیم.
رئیس مرکز بهداشت کاشمر شیوه غلط زندگی، رژیم غذایی نامناسب و نخوردن میوه و سبزیجات را از مهم‌ترین عوامل ابتلا به دیابت دانست و تاکید کرد: با انجام ورزش، کنار گذاشتن دخانیات و در نظر گرفتن رژیم و برنامه مناسب می‌توان از ابتلا به دیابت جلوگیری کرد.
در ادامه این همایش مرامی، متخصص داخلی شهرستان در ارتباط با بیماری دیابت و عوارض بیماری، راه‌های ابتلا به دیابت و نحوه پیشگیری از ابتلا به دیابت مطالبی را بیان کرد.
در این همایش که به همت مرکز بهداشت شهرستان کاشمر و با حضور بیماران دیابتی، داوطلبان سلامت و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در محل هیئت رزمندگان اسلام کاشمر برگزار شد، به بیماران دیابتی که با رعایت توصیه‌های پزشکی موفق به کنترل بیماری خود شده بودند، جوایزی اهدا شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول