اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک روانشناس تاکید کرد:

کاهش استرس بیماران دیابتی با شرکت در امور خیریه

خبرگزاری فارس: یک روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن معتقد است که شرکت مبتلایان به دیابت در امور خیریه موجب کاهش استرس آنها می‏شود.

کاهش استرس بیماران دیابتی با شرکت در امور خیریه
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مینا مجتبایی صبح امروز در چهارمین همایش پیاده‏روی بزرگداشت روز دیابت که با حضور اعضای انجمن دیابت ایران، رئیس شورای اسلامی شهر رودهن و دیگر مسئولان محلی در سالن آمفی‏تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با وجود تصورات برخی در جامعه استرس همواره عاملی زیان‏بار نیست.
وی ضمن ارائه تعریفی از استرس گفت: هر آنچه که اسباب واکنش بدن را به یک پدیده فراهم کند، در اصطلاح علوم روانشناسی استرس خوانده می‏شود.
مجتبایی ادامه داد: این استرس می‏تواند در مباحثی نظیر روابط نامناسب خانوادگی، نارضایتی شغلی، توهین و تحقیر، فیزیکی و یا در موضوعاتی از قبیل واکنش بدن به بروز بیماری، روانی باشد.
روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن افزود: علاوه بر این استرس را می‏توان در دو ردیف هیجانات زودگذر مانند رقابت‏های ورزشی و شرکت در آزمون‏های علمی و استرس‏های دائمی همچون ابتلا به دیابت تقسیم‏بندی کرد.
وی نحوه رفتار انسان با مسائل پیرامونی را موجب تبدیل یک هیجان به استرس خوب یا بد دانست و افزود: تضمینی نیست که انسان با ورود به دنیا با یک زندگی به دور از هیجانات مثبت و منفی مواجه نشود.
مجتبایی تصریح کرد: اما نحوه رفتار انسان با مسائل پیرامونی در تبدیل استرس به انواع خوب یا بد آن تعیین‏کننده است.
روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن افزود: گاه افراد با برخورد با موانع زندگی از استرس به عنوان عاملی برای رفع آن استفاده می‏کنند.
وی ادامه داد: اما متاسفانه گروهی دیگر از افراد جامعه با القای این تفکر که قدرت حل مشکلات را ندارد، مقدمات بروز یک استرس منفی را در خود میسر می‏سازد.
مجتبایی کنترل استرس را راهی برای کنترل دیابت خواند و افزود: داشتن رفتاری منطقی در مواجهه با مشکلات، تغییر در زندگی نامناسب، مناسب‏سازی روابط با دیگران، گسترش دامنه دوستان برای یادگیری و استفاده از شیوه‏های مختلف کنترل استرس، سرودن و خواندن شعر، بیان انواع ذکر و شرکت در امور خیریه می‏تواند به کاهش استرس و به طبع آن کنترل دیابت کمک شایانی کند.
روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن ادامه داد: همچنین تنفس عمیق و مکث نیم ثانیه‏‏ای در بازدم شکمی طی مقاطع مختلف زمانی طول روز نیز برای کاهش استرس موثر و مفید است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول