اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن دیابت استان قم عنوان کرد:

انجمن دیابت قم نیازمند مساعدت مسئولان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن دیابت استان قم گفت: تمام هزینه‌ها و خدماتی که توسط انجمن ارائه شده از طریق کمک‌های مردمی و حق عضویت مراجعه‌کنندگان تامین می‌شود و ما نیازمند مساعدت بیشتر مسئولان هستیم.

انجمن دیابت قم نیازمند مساعدت مسئولان
علی ضیایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های انجمن دیابت استان قم اظهار کرد: انجمن دیابت استان در سال 88 با هدف شناسایی زود هنگام بیماری دیابت ایجاد شد.
وی افزود: این انجمن در بخش‌های مختلفی از جمله شناسایی و اطلاع‌رسانی، تهیه کتاب، جزوات آموزشی، برگزاری همایش‌های مختلف و... فعالیت می‌کند.
ضیایی با بیان اینکه بیماری قند خون یا همان دیابت یک بیماری خاموش است، گفت: حداقل زمان برای نابودی کلیه برای بیماران دیابتی بالای پنج سال است که 90 درصد این بیماران از نوع دیابتی‌های نوع دو هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 30 مرکز طرف قرارداد با انجمن دیابت استان قم آماده ارائه خدمات به متقاضیان بوده و افراد می‌توانند با داشتن کارت عضویت انجمن از خدمات این مراکز از جمله فیزیوتراپی، کارشناسان آزمایشگاه، درمانگاه چشم‌پزشکی و درمانگاه عمومی به طور رایگان استفاده کنند.
رئیس انجمن دیابت استان قم برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص روش صحیح مصرف تغذیه توسط پزشک متخصص تغذیه را از دیگر خدمات این انجمن برشمرد و عنوان کرد: تمام بیماران دیابتی باید برای حفظ سلامت و کنترل قند خون خود باید مرتب ورزش کرده و از خوردن شیرینی‌هایی که برای بیمار مضر است، خودداری کنند.
ضیایی افزود: دستگاه تست قند مورد تایید وزارت بهداشت به صورت رایگان در اختیار اعضای انجمن قرار گرفته و نوار تست با پایین‌ترین قیمت به متقاضیان ارائه می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: در صورت خرابی و آسیب به دستگاه‌ها، تعمیر آن به صورت رایگان انجام می‌شود.
‌رئیس انجمن دیابت استان قم تصریح کرد: از آنجایی که بیماران دیابتی علاقه شدیدی به خوردن شیرینی دارند برخی اقلام رژیمی از جمله سوهان، گز و شیرینی زیر نظر انجمن دیابت برای حفظ و کنترل قند خون بیماران دیابتی از خارج از کشور وارد شده است.
ضیایی با اشاره به مشکلات انجمن دیابت استان قم با بیان اینکه انجمن هیچ بودجه دولتی ندارد، بیان کرد: تمام هزینه‌ها و خدماتی که توسط انجمن ارائه شده از طریق کمک‌های مردمی و حق عضویت مراجعه‌کنندگان تامین می‌شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر انجمن دیابت استان با مشکل مکان و فضای فیزیکی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مواجه است و با توجه به تامین هزینه‌ خدمات از طریق کمک‌های مردمی هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون تومان نیز بدهی دارد که نیازمند مساعدت خیرین و مسئولین استانی است.
رئیس انجمن دیابت استان قم در پایان با اشاره به اعزام بیماران دیابتی به حج گفت: سازمان حج و زیارت، به منظور رفاه حال بیماران دیابتی باید شرایط اعزام آنان را به صورت یک کاروان مجزا فراهم سازد.
ضیایی خاطرنشان کرد: همراهی یک پزشک دوره‌ دیده به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای بیماران دیابتی، علاوه بر تغذیه خاص بیماران کمک شایانی به این بیماران خواهد بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول