اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به منظور اطمینان در جلوگیری از خوردگی‌ها انجام شد؛

بهسازی سیستم انتقال آب پالایشگاه بندرعباس

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی فنی و حفاظت از خوردگی فلزات پالایشگاه نفت بندرعباس از بهسازی سیستم حفاظت کاتدی شبکه آب آتش‌نشانی و خطوط انتقال آب دریا در این پالایشگاه خبر داد.

بهسازی سیستم انتقال آب پالایشگاه بندرعباس
مهرداد ظریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس در همین راستا، با بیان اینکه پروژه بهسازی سیستم حفاظت کاتدی شبکه آب آتش نشانی و خطوط انتقال آب دریا در شرکت پالایش نفت بندرعباس به منظور اطمینان از حفاظت این خطوط زیر زمینی در مقابل خوردگی به مرحله اجرا در آمده است، با اعلام اینکه شبکه آب آتش‌نشانی شرکت پالایش نفت بندرعباس شامل 35 کیلومتر خط لوله و به صورت شبکه زیر زمینی در سطح این شرکت گسترده شده است، اظهار داشت: به منظور حفاظت این خطوط زیر زمینی در مقابل خوردگی اقدامات  اصلاحی  در این راستا به انجام رسیده است.
وی همچنین افزود: نصب و راه‌اندازی دو سیستم حفاظت کاتدی فوق، پس از 14 سال عملکرد مطلوب بستر آندی و حفاظت کاتدی خطوط انتقال آب دریا در شرکت پالایش نفت بندرعباس صورت پذیرفت که در نهایت پس از تعویض آندهای بستر آندی و ترانسفورمر رکتیفایر مورد نظر،سیستم‌های حفاظت کاتدی مذکور راه‌اندازی و عملکرد صحیح سیستم در این شرکت ثبت شد.
رئیس بازرسی فنی و حفاظت از خوردگی فلزات پالایشگاه نفت بندرعباس با اشاره به جزئیات پروژه بهسازی خطوط یاد شده، برخی از اقدامات مذکور را شامل نصب سه دستگاه ترانسفورمر رکتیفایر و سه بستر آندی در مسیر شبکه آب آتش نشانی برشمرد.
ظریفی در این راستا یادآور شد: از آنجا که این شبکه از نوع جریان اعمالی بوده نصب این گونه دستگاه‌ها کمک شایانی به حفاظت در برابر خوردگی (شبکه)  می‌کند.
وی ادامه داد: دستگاه ترانسفورمر رکتیفایر و بستر آندی، خطوط انتقال آب دریا در شرکت پالایش نفت بندرعباس را که شامل سه خط لوله تغذیه 56 اینچ، به طول 6.5 کیلومتر و چهار خط لوله 48 اینچ بطول 1.5 کیلومتر است نیز از خوردگی محافظت می‌کند.
پالایشگاه نفت بندرعباس در غرب این شهر واقع و نقش مهمی در تامین بنزین کشور دارد.
این واحد از واحدهای نوپای پالایشگاهی کشور به شمار می‌رود که در اواسط دهه 70 خورشیدی احداث و به عنوان معدود پالایشگاه‌های نفت فوق سنگین منطقه شناخته می‌شود.
در حال حاضر و پس از اجرای طرح‌های توسعه این پالایشگاه توان تولید نفت در این پالایشگاه از 220 هزار بشکه در روز به 320 هزار بشکه رسیده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول