اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مدیریت بحران فرمانداری دماوند خبر داد:

آمادگی نیروهای امدادی برای مقابله با بحران‏های فصل سرما

خبرگزاری فارس: مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند گفت: نیروهای امدادی برای مقابله با بحران‏های احتمالی در فصل سرما آمادگی کامل را دارند.

آمادگی نیروهای امدادی برای مقابله با بحران‏های فصل سرما
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، جعفر نورمحمدی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند اظهار داشت: ستاد بحران شهرستان دماوند با همکاری دستگاه‏های مربوطه آمادگی لازم را برای فرا رسیدن فصل زمستان و حوادث احتمالی آن دارد.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا تمام شهرداری‏های منطقه نسبت به تهیه لباس گرم، لباس فرم آتش‏نشانی و تجهیزات آنها اقدام کنند و هلال احمر نیز با استقرار آمبولانس امداد و تجهیز پایگاه‏های چنار غرب، پیست آبعلی و جیلارد در صورت وجود هرگونه بحران با ما همکاری کند.
مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: اداره راه و ترابری شهرستان دماوند و رودهن نسبت به تجهیز و دپوی نمک به صورت کیسه‏ای در نقاط حادثه‏خیز و در پایگاه‏های اضطراری موجود در منطقه نیز اقدام کرده‏اند.
نورمحمدی افزود: تمام سازمان‏ها و ادارات خدماتی نیز خود را برای هرگونه قطعی برق، گاز، تلفن و ... آماده می‏سازند.
وی بیان داشت: لازم است این نهادهای خدماتی نیز نسبت به ذخیره سوخت خود از جمله گازوئیل برای رفع بحران در موارد ضروری اقدام کنند.
مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: شهرداری‏ها نیز خود را برای دپوی نمک به صورت کیسه‏ای در مناطق برف‏گیر و حادثه‏خیز و برف‏روبی در سطح شهر آماده می‏سازند.
نورمحمدی خاطرنشان کرد: آماده‏سازی مساجد و تکایا به ویژه در مناطق کنار جاده‏ای برای اسکان اضطراری از جمله مواردی است که در فصل زمستان اجرا می‏شود.
وی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش دماوند و رودهن در مواقع لازم ضمن هماهنگی با فرمانداری نسبت به تعطیلی مدارس اقدام و راس ساعت 6 صبح به اداره مخابرات و سامانه 118 اعلام می‏کنند تا دانش‏آموزان اطلاع کافی را به دست آورند.
مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به نجات تکنسین‏های مخابرات استان تهران در ارتفاعات امامزاده هاشم (ع) اضافه کرد: نقش هماهنگی و فراخوان دستگاه‏ها و اعضای ستاد بحران در عملیات نجات به ویژه در حادثه نجات جان پنج نفر از تکنسین‏های مخابرات استان تهران بر حسب نیاز است.
وی افزود: نظارت بر عملکرد دستگاه‏ها از سوی مدیریت بحران از جمله اقداماتی است که در عملیات‏ها توسط مدیریت بحران شهرستان دماوند انجام می‏گیرد.
مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص مدیریت شهرستان دماوند و هدایت نیروهای شهرستانی و حتی اعزام کمک از سوی شهرستان آمل در عملیات نجات جان تکنسین‏های مخابرات نیز گفت: در ابتدای عملیات با هماهنگی‏های صورت گرفته توسط فرماندار شهرستان دماوند، نیروهای امدادی شهرستان آمل و اداره راه و ترابری رودهن توانستیم بخشی از کار را انجام دهیم اما به علت عدم توانایی ادامه کار توسط لودرهای این دو بخش، عملیات نجات به وقفه افتاد که با کمک شهرداری دماوند توانستیم این موضوع را به اتمام رسانیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول