اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد:

بافق بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد، شهرستان بافق را بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری این سازمان دانست.

بافق بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است
جمیل حق‌پرست امروز در حاشیه سفر خود به شهرستان بافق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال و افزایش سهم بیمه‌شدگان استان یزد از محل سرمایه‌گذاری، سازمان تامین اجتماعی برای انجام برخی پروژه‌ها آماده سرمایه‌گذاری در شهرستان بافق است و این شهرستان بستر مناسبی برای انجام این کار است.
وی همچنین با تبریک روز تکریم از بازنشستگان افزود: به منظور برآورده شدن انتظار سازمان تامین اجتماعی در زمینه سرمایه‌گذاری در انجام پروژه‌های بزرگ در شهرستان بافق، این سازمان درنظر دارد با همکاری مسئولان شهرستان در راستای تحقق این مهم مشارکت کند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه شهرستان بافق دارای غنی‌ترین منابع سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدن و صنعت است، افزود: انتظار داریم مسئولان شهرستان با معرفی پروژه‌های مناسب به سازمان تامین اجتماعی و همکاری در این راستا، علاوه بر توسعه و آبادانی شهرستان، گام مؤثری در زمینه ایجاد اشتغال نیز بردارند.
وی با تاکید بر انجام رویکرد سازمان تامین اجتماعی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی تصریح کرد: آنچه که از انجام این فرآیند به دست خواهد آمد، باعث می‌شود زیرساخت‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان و شهرستان فراهم شود و هم سهم بیمه‌شدگان از محل سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها افزایش خواهد یافت.
حق‌پرست با اشاره به موضوع بیمه کارگران ساختمانی افزود: همه کارفرمایان نسبت به جبران خسارات وارده به کارکنان و کارگران که ناشی از حوادث حین کار باشد و منجر به صدمات جسمانی و جانی شود، مسئول هستند و این بیمه‌نامه مسئولیت مدنی بیمه‌گذار را در مقابل کارکنان زیر پوشش بیمه قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: تمام کارکنان شاغل در محدوده کارگاه زیر پوشش این بیمه‌نامه خواهند بود و به موجب این بیمه‌نامه غرامت فوت و نقص عضو کارگران در حد دیه همچنین هزینه پزشکی آنان قابل پوشش است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون 236 هزار بیمه شده در سطح استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: این بیمه‌شدگان در اشکال مختلف از قبیل بیمه اجباری، قالیبافان، ساختمانی، توافقی، رانندگان و ... بیمه پرداخت می‌کنند.
وی افزود : بیش از 36هزار مستمری بگیر در سطح استان هستند که با احتساب افراد زیر پوشش و تکفل آنها بیش از 67 درصد جمعیت استان یزد زیر پوشش این سازمان قرار دارد.
حق‌پرست با اشاره به نحوه پرداخت تعهدات تامین اجتماعی یادآور شد: مستمری‌هایی که به این افراد تعلق می‌گیرد و جزو تعهدات سازمان تامین اجتماعی است، شامل مقرری ایام بیکاری، بیمه بیکاری و ... است.
وی با اشاره به تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در زمینه تعهدات کوتاه مدت این سازمان در مواردی چون غرامت‌های مختلف ایام بارداری، بیماری، پاداش ازدواج، هزینه‌های کفن و دفن و ... حق بیمه پرداخت می‌کند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر ماهانه بیش از 20 میلیارد تومان به مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی حقوق پرداخت می‌شود که این مبلغ از محل درآمدهای حق بیمه کارگاه‌ها و بیمه‌شدگان تامین می‌شود.
حق‌پرست با تاکید بر ضرورت همکاری کارفرمایان با این سازمان در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه‌های خود افزود: بیش از 85 میلیارد بدهی معوقه در کارگاه‌های مختلف در سطح استان به سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که از کارفرمایان انتظار می‌رود با پرداخت به موقع بیمه‌های افراد شاغل در کارگاه‌های خود یاریگر این سازمان باشند.
وی گفت: کارفرمایان کارگاه‌های سطح استان می‌توانند بدهی‌های خود را با مراجعه به مراکز تامین اجتماعی و دریافت تقسیط نامه به شکل اقساطی پرداخت کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول