اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس میراث فرهنگی خبر داد:

حبس 10 ساله در انتظار مالکان بی‏توجه به آثار تاریخی

خبرگزاری فارس: کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حبس 10 ساله برای مالکان بی‏توجه به آثار تاریخی خبر داد.

حبس 10 ساله در انتظار مالکان بی‏توجه به آثار تاریخی
محمدابراهیم لاریجانی در حاشیه نشستی در دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهادی نظارتی و سیاست‌گذار است.
وی ادامه داد: به عبارت دیگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان وظیفه نخست، نظارت فنی بر آثار تاریخی و طبیعی را بر عهده دارد.
لاریجانی تصریح کرد: سیاست‌گذاری، تهیه و تصویب طرح را نیز می‌توان دیگر وظیفه این سازمان برشمرد.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: امر خطیر نظارت بر عهده مردم، شوراهای اسلامی، دهیاری‏ها، شهرداری‏ها، سازمان‏ها و نهادهای مختلف است.
 
* بسیاری از ابنیه تاریخی در اختیار سازمان میراث نیست
وی با بیان اینکه بسیاری از ابنیه تاریخی تحت تملک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست، عنوان کرد: در حال حاضر خانه‏های تاریخی تحت تملک صاحبان شخصی است.
لاریجانی ادامه داد: علاوه بر این، بخش اعظم دیگری از ابنیه تاریخی نیز در اختیار نهادهای نظامی، غیرنظامی، سازمان‏های دولتی و وزارتخانه‏های مختلف است.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: اینکه مالک باید برای ملک تحت اختیار خود طرحی در نظر گرفته و اجرایی کند، امری بدیهی است.
وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در راستای صیانت از این آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی تذکرات لازم را به نهادهای ذی‏ربط ارائه می‏دهد.
 
* حبس 10 ساله در انتظار مالکان بی‏توجه به آثار تاریخی
لاریجانی تصریح کرد: پس از تذکرات لازم و بر اساس قوانین موجود در فصل پنج تعزیرات حکومتی، عدم نگهداری صحیح مالک از اثر تاریخی تحت تملک سه تا 10 سال حبس برای متخلف از سوی دادسرا به همراه دارد.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی مجوز تخریب حتی یک وجب از آثار تاریخی را صادر نکرده است، اظهار داشت: تعدد آثار امکان تعیین ناظر در کنار هر اثر را ناممکن می‏سازد و متاسفانه تخریب ابنیه تاریخی توسط بخش کوچکی از مردم صورت می‏گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول