اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس میراث فرهنگی آذربایجان ‌شرقی عنوان کرد:

وجود 250 مسجد تاریخی در آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌‌شرقی از وجود بیش از 250 مسجد تاریخی و قدیمی در استان خبر داد.

وجود 250 مسجد تاریخی در آذربایجان‌ شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب تراب محمدی صبح امروز در حاشیه آغاز مرمت خانه علامه امینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مساجد و ابنیه‌های تاریخی نشان دهنده میراث ارزشمند پیشینیان و نیاکان ما بوده و سازمان میراث فرهنگی خود را موظف به نگهداری و مرمت این آثار می‌داند.
وی با اشاره به وجود آثار تاریخی گرانسنگی در استان آذربایجان‌شرقی، از وجود بیش از 250 مسجد تاریخی و قدیمی در استان آذربایجان ‌شرقی خبر داد و افزود: وجود این آثار و نیز امامزادگان متعدد نشان‌دهنده پیشینه قدرتمند مذهبی و دینی مردم ایران است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی یادآورشد: رویکرد دولت نهم و دهم بر مرمت و بازسازی آثار تاریخی و مذهبی بوده تا از این طریق زمینه رونق گردشگری مذهبی نیز هموار شود.
این مقام مسئول ادامه داد: هم اینک 12پروژه عمرانی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری سراب در حال اجراست.
محمدی از تخصیص بیش از 50 میلیاردریال در بخش گردشگری و میراث فرهنگی در سراب در مدت عمر دولت نهم و دهم به عنوان شاهدی بر رویکرد مثبت دولت نهم به حوزه میراث فرهنگی یاد کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی، از اعطای تسهیلات به صاحبان مهارت در بخش صنایع دستی خبر داد و افزود: هر فردی که می‌تواند در حوزه صنایع دستی فعالیت کند، خواهد توانست از تسهیلات چهار درصدی استفاده کند.
محمدی، در مورد مرمت و بازسازی مسجد شاهزاده قاسم سراب بیان داشت: این مسجد به جای مانده از دوران قاجار از نظر معماری تلفیقی از معماری قاجار و دوران پهلوی اول بوده و برای بازسازی آن یک‌میلیارد و 650میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: مرمت دیوارهای از بین رفته، تیر پوش سقف مانند نمونه قدیمی، اصلاح ورودی، نصب سردرب، نماسازی آجری، اجرای سرویس بهداشتی مجزا در جبهه شمالی از اقدامات انجام شده در ترمیم و گسترش مسجد شاهزاده بوده است.
مجید نصیرپور، نماینده سراب نیز در این مراسم گفت: مساجد می‌توانند نقش محوری در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان ایفا کنند.
وی افزود: اگر موانع حضور جوانان در مساجد برطرف شود و جذابیت‌های لازم برای حضور پررنگ جوانان در مساجد فراهم شود، خانواده‌های ایرانی از سلامت اخلاقی و اجتماعی فرزندان خود اطمینان خواهند یافت.
نماینده سراب، با تمجید از رویکرد سازمان میراث فرهنگی در احیا و بازسازی مساجد تاریخی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که به اذعان همه کارشناسان انقلابی فرهنگی بود، با حضور جوانان مسجدی با تاسی از امام عظیم الشأن صورت گرفت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول