اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل میراث فرهنگی تهران خبر داد:

واگذاری 2 اثر تاریخی تهران به سازمان‏های غیرانتفاعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از واگذاری دو اثر تاریخی این استان به سازمان‏های مردم‏نهاد و غیرانتفاعی خبر داد.

واگذاری 2 اثر تاریخی تهران به سازمان‏های غیرانتفاعی
محمدابراهیم لاریجانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: برخی آثار ملی از نفایس تاریخی است و قانون از واگذاری آنها ممانعت به عمل می‏آورد.
وی ادامه داد: واگذاری این آثار در حد محدود و با نظارت لازم به نهادهایی نظیر دهیاری‏ها، شوراهای اسلامی و شهرداری‏ها برای بهره‏برداری بلامانع است.
لاریجانی با اشاره به مجموعه برج یادمان شیخ شبلی خاطرنشان کرد: یکی از این موارد، مجموعه برج یادمان شیخ شبلی است که طی تفاهمنامه‏ای به شهرداری دماوند واگذار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: شهرداری دماوند قصد دارد تا با مصوبه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، این بنای زیبای تاریخی را به فضایی تفرجگاهی تبدیل کند.
وی ادامه داد: در سایه این اقدام، مجموعه برج یادمان شیخ شبلی به محلی برای گذراندن ایام خوش انتهای هفته خانوارهای شهرستان دماوند، شرق استان تهران و پایتخت تبدیل می‏شود.
لاریجانی با اشاره به واگذاری آثار تاریخی به نهادهای مردم‏نهاد عنوان کرد: چندی پیش کاخ مظفری در محدوده بیمارستان مسیح دانشوری نیز پس از اتمام فاز نخست طرح مرمت و بازسازی، در قالب تفاهمنامه‏ای به مدیریت بیمارستان واگذار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: مقرر شد تا در این اثر تاریخی موزه پزشکی راه‏اندازی شود.
وی افزود: بدین ترتیب، بار دیگر اثری تاریخی و متروک با کاربری حوزه میراث فرهنگی به سازمانی مردم‏نهاد و غیرانتفاعی واگذار شد و موجبات حفظ و صیانت از آن فراهم آمد.
لاریجانی از تداوم طرح واگذاری آثار تاریخی خبر داد و افزود: طرح واگذاری آثار و ابنیه تاریخی برای امور فرهنگی مرتبط با حوزه میراث فرهنگی بر اساس ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت همچنان ادامه خواهد یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: این قانون دست میراث فرهنگی را برای اجرای طرح واگذاری با رعایت همه بندهای مورد تاکید و در راستای ایجاد تحرک در سطح میراث فرهنگی، رونق امور گردشگری و صیانت از آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی باز گذاشته است.
وی ادامه داد: این امر در بحث کلان کشور نیز با تغییر کاربری کاروانسراهای تاریخی به هتل و مهمانسرا اجرایی می‏شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول