اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با بزرگداشت عید غدیر؛

پارک تپه تاریخی نارنج‌ باغ نکا به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با بزرگداشت عید غدیر پارک تپه تاریخی نارنج باغ نکا، به بهره‌برداری رسید.

پارک تپه تاریخی نارنج‌ باغ نکا به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، شهردار نکا شب گذشته در مراسم افتتاحیه این پارک در بین شهروندان نکایی گفت: ایجاد فضایی شاد و تفریحی، حق مردم است و باید در با ایجاد چنین فضاهایی، شهری ایمن برای شهروندان ساخت.
مرتضی حسنی ابراز داشت: پارک این تپه تاریخی با اعتبار 4 میلیارد ریال برای استفاده شهروندان با فضای مناسب تفریحی، تاریخی مرمت شده است.
شهردار نکا با اشاره به اینکه این پارک در زمینی در حدود 3.5 هکتار، مساحت  به بهره‌برداری رسید، بیان داشت: شهرداری نکا این پارک را  بدون هیچ اعتبار دولتی و استانی و تنها از طریق وصول عوارض از مردم احیاء کرده است.
وی ادامه داد: این تپه از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نکا است که با دارا بودن قدمت تاریخی، از لایجان کوه تا کوه سنگی مشهد هیچ تپه پارکی بدین صورت وجود ندارد.
شهردار نکا با بیان اینکه این تپه نارنج باغ از تپه‌های باستانی مربوط به پیش از تاریخ است، ابراز داشت: وجود بنای آجری بزرگ تا سال 1349 بر روی آن در منابع تاریخی آمده است.
حسنی خاطر نشان کرد: این تپه در ضلع شمالی شهر با چشم‌اندازی زیبا قرار گرفته و به دلیل داشتن امکانات مناسب زمینه دید مناظر شهر و اطراف آن از روی این تپه، مسافران و شهروندان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.
وی با اشاره به به بهره‌برداری و یا در دست ساخت بودن پارک های بزرگی همچون پارک شهید بهشتی، پارک سلامت، پارک مادر و در این شهرستان گفت: با بهره‌برداری از این پارک‌ها امکان استفاده بهینه از فضای شهری فراهم می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر نکا نیز با اشاره به وضعیت نامناسب این پارک در گذشته، اظهار داشت: اکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فضایی مناسب برای شهروندان و خانواده‌ها ایجاد شده است.
سید اسماعیل میری گفت: امیدواریم نیروی انتظامی نیز همچون همیشه، در ایجاد فضایی آرام در این پارک برای خانواده‌ها ما را یاری کند.
سید یاسر اصغری پیمانکار این پارک نیز در سخنانی یادآور شد: این پارک با فراهم آوردن امکاناتی نظیر استخر، سونا ، اتاقک بازی کودکان، بوفه ، آلاچیق ، شهرک سرپوشیده بازی، ایستگاه نقاشی کودکان، قصربادی، شهرک ترافیک ، سینما روباز، شهر شنی و اتاق فکر والدین برای استفاده از اینترنت و کتاب در این تپه تاریخی، برای خدمات رسانی به شهروندان آماده است.
وی اظهار امیدواری کرد؛ که این پارک و امکانات موجود جوابگوی نیاز شهروندان نکایی برای اوقات فراغت باشد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول