اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر شورای فرهنگ عمومی هرمزگان تاکید کرد:

لزوم احیای جایگاه فرهنگی تاریخی هرمزگان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با بیان اینکه منطقه هرمزگان از گذشته مرکز مبادلات فرهنگی و نقل و انتقالات فرهنگ و دانش بوده است به لزوم احیای این جایگاه تاکید کرد.

لزوم احیای جایگاه فرهنگی تاریخی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده عصر پنج‌شنبه در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با اشاره به فرارسی هفته کتاب به مناسبت فرا رسیدن این هفته به قرائت فرامین مقام رهبری در خصوص اهمیت کتاب و مطالعه پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ریزی در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه می‌باید تسریع یابد و استان هرمزگان برای رسیدن به سطح مطلوب راه درازی در پیش دارد.
وی افزود: نیاز سنجی مطالعاتی اقشار مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به فعالیت دشمنان در این حوزه ضرورت دارد دستگاه‌های مختلف با آگاهی و درایت خاصی شناخت لازم را به مردم بدهند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان به عنوان مرکز و قلب خلیج فارس از قدیم الایام علاوه بر تجارب مرکز مبادلات فرهنگی و نقل و انتقالات فرهنگ و دانش بوده است و این جایگاه خطیر می‌باید دوباره احیا شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همیشه اموری مهم در سرانه مطالعه افراد دست‌اندرکار است ابراز داشت: رسانه‌های گروهی در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی دارند و جذابیت تلویزیون و قابل حمل بودن رادیو و جنبه اجتماعی داشتن سینما از عوامل مهمی هستند که موجب جذب نظر افراد می‌شوند و در الگوی مطالعه آنها تاثیر می‌گذارند.
وی ادامه داد: کتاب باید برای متقاضی در دسترس باشد چرا که در دسترس بودن مستمر کتاب به معنای برخورداری افراد از یک ظرفیت فکری و اندیشه‌ای با ارزش است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین به نقش خانواده‌ها در ارتقا سرانه مطالعه استفاده و گفت: خانواده نیز می‌تواند اثر عمیق بر عادت‌های فرد و فرهنگ‌سازی مطالعه داشته باشد، با سواد بودن والدین، موقعیت شغلی و اجتماعی خانواده‌، مسائل اقتصادی، نوع گرایش‌های والدین، مسائل روانی خانواده، کیفیت برنامه‌ریزی‌ مطالعه، میزان دسترسی به کتاب و کتابخانه در منزل از جمله عوامل ایجاد انگیزه کتابخوانی در فرد است.
وی افزود: نقش مدارس نیز به عنوان آموزشگاه در تشویق دانش‌‌ آموزان به کتاب و کتابخوانی نقشی اساسی است چرا که که در صورت نهادینه شدن این امر در زمان کودکی و نوجوانی است که می‌توان انتظار داشت فرد تا آخر عمر به مطالعه علاقه‌مند بماند.
اعضای شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان در پایان این نشست به بیان نظرات و پیشنهادات خود در مورد گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه پرداختند و مقرر شد که مسئله مطالعه و کتاب در دستور کار جلسات آتی شورا همچنان قرار گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول