اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن همدان:

بخش خصوصی باید حمایت شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان گفت: در شرایط فعلی، حمایت از صنعت و بخش خصوصی ضروری است چراکه با افزایش 40 درصدی قیمت مواد اولیه و وجود مشکلات زیاد برای بازپرداخت وام‌ها تحت فشار مضاعف قرار دارد.

بخش خصوصی باید حمایت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجید مختارموسوی ظهر امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان همدان اظهار کرد: جهاد اقتصادی به معنای حضور همه‌جانبه و تلاش گسترده در این بخش است و این تلاش در وجود فعالان اقتصادی، مدیران اجرایی استان و مدیران بانک‌ها وجود دارد.
وی گفت: کار فعالان اقتصادی در عرصه تولید، صنعت و تجارت در شرایط فعلی بحران اقتصاد جهانی، تحریم‌های پی در پی، تورم موجود و کمبود شرکت‌های تخصصی و توانمند در مدیریت صادرات و واردات کار بزرگ و حساسی است که باید مورد توجه باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان ادامه داد: فرآیند طولانی پوشش تأثیر هدفمندسازی یارانه‌ها به صنایع در ارتباط با بسته‌های حمایتی اعلام شده از سوی دولت، مشکلات حمل و نقل، نبود نقدینگی، استعمال بدهی‌ها، عدم گشایش اعتبار اسنادی بانک برای صادرات و ده‌ها مورد دیگر همگی از مهم‌ترین دلایل کاهش صادرات غیر نفتی است که توجه به حل این مشکلات از ضروریات است.
وی در ادامه گفت: در صورتی که این موانع و مشکلات رفع و رجوع نشود واحدهای تولیدی و صادراتی با کاهش تولید مواجه می‌شوند.
موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درخواست‌های بخش خصوصی اظهار کرد: در شرایط فعلی، حمایت از صنعت و بخش خصوصی امری لازم و ضروری است چراکه این بخش با افزایش 40 درصدی قیمت مواد اولیه و وجود مشکلات زیاد برای بازپرداخت وام‌ها تحت فشار مضاعف قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد بانک‌های فعال با تشکیل کمیته‌ای برابر شیوه‌نامه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی نسبت به اجرای ماده 28 قانون بودجه سال 90 اقدام شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط نزدیک‌ توسط مسئولان با فعالان اقتصادی گفت: بازدید از واحدهای صنعتی و شنیدن مشکلات آنها از نزدیک می‌تواند بسترساز برطرف شدن آنها باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان بیان کرد: به نظر می‌رسد مسئولان به منظور کسب اطلاع بیشتر با وضعیت صنعت و تجارت استان، باید ملاقات‌های ماهانه با بخش خصوصی داشته باشند.
وی در پایان سخنانش با گله‌مندی از مدیریت استان گفت: عدم حضور بخش خصوصی در کارگروه اشتغال طی سفر چهارم رئیس جمهور به همدان برخلاف طی سه سفر گذشته یکی از مواردی است که جای گله و شکایت دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول