اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان تجارت خراسان شمالی:

فرش خراسان شمالی در ترکمنستان به نمایش گذاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: دست بافته های فرش هنرمندان این استان در نمایشگاه تخصصی ایران در ترکمنستان به نمایش گذاشته می‌شود.

فرش خراسان شمالی در ترکمنستان به نمایش گذاشته می‌شود
مجتبی مهرآبادی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش تقدیر از خریداران فرش دستباف خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: در این نمایشگاه که با محوریت خراسان شمالی برگزار خواهد شد، فرش‌های دستباف ترکمنی، کردی و ... به نمایش گذاشته و عرضه می‌شود.
وی همچنین حضور تولیدکنندگان فرش خراسان شمالی در 25 نمایشگاه بین‌المللی، خارجی و داخلی طی سال‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرکت در نمایشگاه های مختلف از برنامه های اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
مهرآبادی شمار فعالان حوزه فرش در خراسان شمالی را 21 هزار و 500 بافنده برشمرد و افزود: از این تعداد حدود 5 هزار نفر بیمه شده‌اند.
وی همچنین تعداد گواهی موقت قالیبافی، کارت شناسایی و پروانه کسب صادر شده برای قالیبافان خراسان شمالی 21 هزار و 500 فقره عنوان کرد و گفت: 35 مورد جواز تاسیس کارگاه و مجتمع قالیبافی نیز در سطح استان صادر شده است.
به گفته رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، 10 مورد پروانه بهره برداری برای صنایع جانبی فرش نیز در استان صادر شده است.
وی میزان جذب تسهیلات بانکی از محل کمک‌های فنی و اعتباری و تفاهم نامه های فرش دستباف در این استان را 15 هزار و 500 میلیون ریال اعلام کرد.
مهرآبادی با بیان اینکه معرفی برای اخذ تسهیلات و کمک به صنعت فرش استان از عمده فعالیت‌های اداره فرش سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان بوده است، گفت: بر همین اساس سه هزار و 400 مورد معرفی نامه به فعالان فرش استان برای گرفتن تسهیلات در راستای کمک به صنعت فرش استان ارائه شده است.
وی برگزاری دوره های آموزش فرش با عنوان به بافی را در استان برشمرد و اظهار داشت: بر همین اساس 93 دوره آموزش فرش به بافی برای بافندگان فرش برگزار شده است.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین میزان جذب اعتبارات آموزشی برای فرش دستباف را 953 میلیون ریال عنوان کرد و یادآور شد: آموزش‌ها به فعالان فرش در استان تداوم خواهد داشت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول