اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان:

فرش دستباف لباس فاخر هنرمندان اصفهانی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: فرش دستباف ایرانی لباس فاخر هنرمندان اصفهانی است.

فرش دستباف لباس فاخر هنرمندان اصفهانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالقاسم سرتیپی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی این استان بیان داشت: اصفهان با وجود صنایع سنگین و سبک قطب صنایع دستی کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه افتخار پادشاهان گذشته اصفهان به صنایع دستی این شهر بوده است، گفت: سابقه قدیمی‌ترین فرش دستباف دنیا به حدود دو هزار و 500 سال پیش بازمی‌گردد که آن را منصوب به ایران دوران هخامنشی می‌دانند.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان و رئیس کمیسیون طرح و برنامه اتاق در ادامه افزود: فرش ایرانی آمیزه‌ای از هنرهای اصیل ایرانی و یادگاری از خطه‌های مختلف ایران است.
وی با بیان اینکه فرش دستباف اصفهان یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که با نقوش گنبد مسجد امام (ره) تا مسجد شیخ لطف‌الله گره خورده است، تصریح کرد: فرش شناسنامه ایرانی است و این فرش لباس فاخر هنرمندان اصفهانی است.
سرتیپی با اشاره به اینکه هنر تجارت امروزی در عرصه فرش باید جایگزین نوع سنتی آن شود، گفت: برای نهادینه شدن این موضوع در عرصه هنر و صنعت فرش باید آموزش‌های تخصصی در این مورد صورت گیرد.
وی بیان داشت: با حفظ اصالت فرش ایرانی تجارت امروز را باید تجربه کنیم اما یکی از آسیب‌هایی که در این زمینه خود را در اصفهان نشان می‌دهد عدم وحدت و همدلی بین دست‌اندرکاران صنعت فرش است.
رئیس کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: دیگر کشورها با همدلی و وحدت در این حوزه میدان‌داری می‌کنند اما در اصفهان هرگاه تصمیم به همگرایی تشکل‌های مختلف گرفتیم به موفقیت نرسیدیم.
وی بیان داشت: اگر بافنده و تولیدکننده به درخواست خریدار آگاهی داشته باشد گره را با عشق می‌زند و طرح به دست آمده نیز با کیفیت است.
سرتیپی اظهار داشت: توجه تمام سطوح به آموزش از ضروریات فرش دستباف ایران است تا این هنر آمیخته با صنعت در کشور ما مطابق با پیشرفت‌های روز دنیا انجام گیرد.
وی در پایان از ضرورت آموزش لیدرهای توریست‌های استان سخن گفت، اضافه کرد: با آموزش‌های این دسته می‌توان توریست‌ها را به سمت بازارهای اصفهان در زمینه فرش دستباف و کمک به رونق این حوزه سوق داد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول