اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره اتحادیه فرش دستباف روستایی خبر داد:

اختصاص20 میلیارد تومان به بافندگان فرش دستباف

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره اتحادیه فرش دستباف روستایی گفت: بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار با تصویب مجلس شورای اسلامی به جامعه بافندگان فرش دستباف روستایی تعلق گرفت.

اختصاص20 میلیارد تومان به بافندگان فرش دستباف
خلیل رفیع‌زاده امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه از اختصاص 20 میلیارد تومان به بافندگان فرش دستباف آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: اختصاص این میزان اعتبار به  حوزه فرش دستباف روستایی سال جاری به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسید تا این مبلغ فراخور نیازها و ظرفیت‌های هر استان در مناطق مختلف کشور به تدریج هزینه شود.
وی با بیان اینکه در اثر هزینه کردن مبلغ فوق صنعت فرش کشورمان رشد قابل توجهی پیدا می‌کند، افزود: مبلغی از اعتبار مذکور بعد ایجاد تفاهم‌های لازم با مسئولان بانک‌های سراسر کشور در قالب تسهیلات بانکی با شرایط مناسب به متقاضیان دریافت وام پرداخت می‌شود تا در راستای توسعه محل فعالیت خود اقدام کنند همچنین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز را برای تولید فرش با کیفیت تهیه کرده سپس مورد استفاده قرار دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بخشی از مبلغ فوق برای خریداری مواد اولیه مختلف از جمله تهیه پشم مورد نیاز در کارگاه‌های فرش‌بافی هزینه می‌شود تا در اختیار بافندگان قرار گیرد همچنین با بخشی از این اعتبار هم برای تهیه نقشه همچنین طراحی نقشه‌ مطابق با سلیقه مشتریان اقدام می‌شود تا در مراکز توزیع فرش با طرح‌های متنوع در اختیار افرادی با سلایق متفاوت قرار گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان بازرگانی نیازسنجی در بین مشتریان خارجی و بررسی سلایق آنها است، بیان کرد: مسئولان این دستگاه اجرایی برای آشنا شدن با نیازهای موجود در بازار به ویژه مشتریان خارجی به انجام مطالعات می‌پردازند سپس نتایج این بررسی‌ها را به اتحادیه ابلاغ می‌کنند تا فرشی متناسب با خواسته‌های خریداران تولید و در مراکز فروش به معرض نمایش گذاشته شود.
رفیع‌زاده به شناسنامه‌ دار کردن همه فرش‌های بافته شده اشاره کرد و گفت: برای سهولت در انتخاب امروزه همه فرش‌ها توسط مسئولان و کارشناسان شناسنامه‌دار می‌شوند به طوری که در پشت فرش اطلاعات مختلف اعم از طرح، مکان بافت، مقیاس، رنگ، تراکم و ... مندرج می‌شود تا مشتریان با کسب اطلاعات کافی از جزئیات فرش بافته شده به انتخاب مورد نظر خود دست بزنند.
انتهای پیام/ح20
 
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول