اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش درمیان:

بسیج محور وحدت و امنیت ملی است

خبرگزاری فارس: سرپرست آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: بسیج محور وحدت، انسجام ملی، اسلامی و امنیت و اقتدار ملی است.

بسیج محور وحدت و امنیت ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری ظهر امروز در جمع کارکنان اداری و فرهنگیان بسیجی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: شکاف‌های اجتماعی در کشورهای در حال توسعه به عنوان عامل تهدیدی، در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارند.
وی ایجاد فاصله طبقاتی را یکی از راهکارهای مهم دشمنان برای ضربه زدن به وحدت ملی کشورها دانست و تصریح کرد: در این میان کشورهای انقلابی همچون نظام مقدس جمهوری اسلامی که تعارض بنیادین با استکبار جهانی دارد، بیش از دیگران در معرض این تهدید قرار دارند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان درمیان از شکاف‌های نسلی، جنسیتی، قومی، مذهبی، طبقاتی به عنوان نقاط آسیب‌پذیری یاد کرد که می‌توانند جامعه یکپارچه را دچار تزلزل کرده و وحدت ملی را تضعیف کنند.
اژدری با بیان اینکه منازعات بی‌ثمر و تفرقه‌افکن سیاسی و جناحی نیز بر ایجاد شکاف اجتماعی و تضعیف وحدت ملی و در نتیجه زوال امنیت ملی نقش به سزایی دارد، ادامه داد: یکی از مولفه‌ها و عناصر کلیدی که جایگاه ممتاز و بی‌نظیری در ایجاد همبستگی ملی در انقلاب اسلامی را برعهده دارد، مجموعه بسیج است.
وی تصریح کرد: بسیج 20 میلیونی که از همان روزهای ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفته و در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش محوری و کلیدی داشته است.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان بسیج را  تنها مجموعه فراگیری دانست که از همه اقشار مختلف از زن و مرد و پیر و جوان، با گرایش‌ها و سلایق مختلف در آن گرد آمده‌اند.این تنوع و تکثر در عین وحدت در ذیل عنوان بسیج، رمز هم‌گرایی و وحدت‌زایی بسیج است.
وی با بیان اینکه بسیج مرز سنی نمی‌شناسد، یادآور شد: از جوان‌های کم سال گرفته تا پیران کهنسال و همه اقوام ایرانی، همه اصناف گوناگون ملی در سطوح مختلف فکری از انسان‌های نخبه برجسته ممتاز در میان اهل علم و دانشجویان تا جوان‌های فعال و پرشور صحنه‌های دیگر در آن شرکت دارند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان درمیان از بسیج به عنوان نماد حضور و مقاومت ملی و آگاهی ملت یاد کرد و ابراز داشت: بسیج نه تنها فراتر از اختلافات طبقاتی و شکاف‌های نسلی و رقابت‌های قومی و منازعات مذهبی و حتی رقابت‌های سیاسی و حزبی است، بلکه مجموعه‌ای است که با تاکید بر مفهومی متعالی‌تر از این اختلافات، همچون آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با تاکید بر ایدئولوژی انقلابی که بر بنیان‌های دشمن‌شناسی و توسعه ملی شکل گرفته است.
اژدری با بیان اینکه بسیج توانسته است همه افراد جامعه از کارگر و بازاری گرفته تا باسواد و بی‌سواد، زن و مرد، پیر و جوان را گردهم آورد و برای تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی بسیج کند، اضافه کرد: در واقع این مولفه و شاخصه ممتاز کثرت در عین وحدت بسیج بوده است که در طول تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی همواره بزرگ‌ترین حماسه‌ها را آفریده است.
وی یادآور شد: چرا که هرگاه اراده‌ها، استعدادها، توانایی‌ها و سلایق مختلف در ذیل یک حرکت واحد قرار گیرند و در قالب ید واحده عمل کنند می‌توان در مسیر رسیدن به هدف، هر مانعی را به کنار زده و به سرمنزل مقصود رسید.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان از  بسیج به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ و قابل اعتمادی یاد کرد که  نظام جمهوری اسلامی می‌تواند دکترین امنیتی خود را با این ستون استوار بنیان گذارد.
اژدری افزود: نگاه از این منظر به ظرفیت بسیج برای ایجاد امنیت ملی می‌تواند چشم‌انداز جدیدی پیش روی مسئولان و بسیجیان بگشاید و تلاش ایشان را برای تحقق بسیج 20 میلیونی بیشتر کند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول