اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه دبیرخانه شورای مناطق آزاد:

اولویت مناطق آزاد توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاران خارجى است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را به‌عنوان محورهای اصلی ارزیابی عملکرد در مناطق آزاد دانست.

اولویت مناطق آزاد توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاران خارجى است
 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علیرضا موحدی به اهداف اصلی شکل‌گیری مناطق آزاد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف ایجاد مناطق آزاد توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است که می‌تواند موجبات رشد و توسعه اقتصادی در مناطق، افزایش درآمد عمومی و اشتغال در مناطق آزاد را فراهم کند.
وی افزود: بر این اساس در جلسه مشترک حمید بقایی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با مدیران عامل مناطق بر اهتمام لازم و کافی برای تحقق اهداف یاد شده تاکید شد و این موضوع طبق بخشنامه‌ای به مدیران عامل نیز اعلام تا از تمام توان موجود برای ارتقا این دو شاخص بهره‌برداری کرده و گام‌های موثری در خصوص تحقق اهداف عالی برداشته شود.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس همچنین به مصوبه دولت در خصوص ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند اشاره کرد و افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدات داخلی و بخشنامه هیئت دولت در این خصوص ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند به مناطق آزاد نیز متذکر شده است.
موحدی ادامه داد: این موضوع طی نامه‌ای به مناطق آزاد اعلام شد تا حمایت از تولیدات داخلی را در اولویت برنامه‌های آتی قرار داده و از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد خودداری شود.
همچنین اولویت این مناطق در مورد واردات کالاها باید بر اساس ورود مواد اولیه برای تامین نیاز تولیدات داخلی و پرهیز از واردات کالاهای لوکس و تشریفاتی تعیین شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول