اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تلاش ثبت طبیعی جنگل‌های حرا در مقیاس جهانی ادامه دارد؛

رفع نگرانی‌ها از حذف ژئوپارک قشم از لیست جهانی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه این سازمان در حال ثبت جنگل‌های حرا با عنوان ثبت طبیعی در مقیاس جهانی است، گفت: پس از بازدید نمایندگان سازمان ملل از جزیره قشم نگرانی‌ها پیرامون حذف ژئوپارک قشم از لیست جهانی رفع شد.

رفع نگرانی‌ها از حذف ژئوپارک قشم از لیست جهانی
محمدجواد محمدزاده در حاشیه حضور در قشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه اتحادیه بین‌المللی محافظت محیط زیست با همکاری منطقه آزاد قشم در حال بررسی وضعیت ژئوپارک قشم است، اظهار داشت: پس از بازدید نمایندگان سازمان ملل نگرانی‌ها از حذف ژئوپارک قشم از لیست جهانی برطرف شده است.
وی افزود: نگرانی‌هایی در مورد این ژئوپارک وجود داشت که تذکر داده شده و رفع شد و به همین دلیل می‌گوییم جای نگرانی باقی نمانده است.
به گفته معاون رئیس جمهور، سازمان حفاظت محیط زیست در حال ثبت جنگل‌های حرا با عنوان ثبت طبیعی در مقیاس جهانی است.
محمدزاده ادامه داد: اگر جنگل‌های حرا قشم به ثبت جهانی برسد دیگر هیچ جای نگرانی در مورد حذف نام ژئوپارک قشم باقی نمی‌ماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی با بیان اینکه فاز نخست و دوم مجتمع مورد بحث در ساحل درگهان تداخلی با ساحل ندارد، اظهار داشت: نگرانی‌هایی که طی هفته‌های اخیر در مورد استحصال زمین از ساحل درگهان قشم به وجود آمده در واقع مربوط به توسعه و ایجاد فاز سوم اسکله جدید مجتمع مدنظر است که در کمیته زیست محیطی مطرح شده است.
این مسئول بیان داشت: ‌در حال حاضر نواقصی در طرح فاز سوم مجتمع مذکور موجود است که اگر موافقت‌ها از طرف سازمان محیط زیست داده شود کارفرما می‌تواند فاز سوم را نیز که شامل اسکله و پیشروی در دریاست اجرایی کند.
وی در ادامه با بیان اینکه محیط زیست با استحصال زمین از دریا مخالف است، افزود: تاکید داریم هر گونه اقداماتی که در ارتباط با ساحل انجام می‌شود باید زیرساخت‌های زیست محیطی آن فراهم شده باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: اشکالاتی در مجتمع مذکور که در حال ساخت در ساحل درگهان است وجود دارد که مربوط به قبل است و نباید در مورد ساحل درگهان رضایت و جلب مشارکت مردم را به عنوان یک اصل مهم فراموش کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت 300 اسکله در سواحل جنوبی کشور موسوم به موج‌شکن‌های مردمی، افزود: طرح این موج‌شکن‌ها با موافقت اصولی دولت انجام شده و محیط زیست نیز با کلیت این کار موافق است.
محمدزاده یادآور شد: به دلیل اولویتی که این طرح داشته است، مجری مطالعه و اجرا را به طور همزمان انجام می‌دهد.
وی در مورد نحوه ایجاد و نوع سازه‌ها نیز گفت: برای ایجاد موج‌شکن‌های مذکور، سازه‌های خاکریزی را پذیرفته‌ایم.
این مسئول ادامه داد: محیط زیست در امر ایجاد سازه‌های دریایی بیشترین حساسیت را دارد و در این راستا مجوز ایجاد سازه‌هایی را صادر می‌کند که کمترین آسیب را به محیط برساند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول