اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بازدید از بخش‌های مختلف صورت گرفت؛

حضور معاون اقتصادى نهاد رئیس جمهورى در قشم

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی نهاد ریاست جمهوری از پروژه‌های اقتصادی بندری قشم بازدید کرد.

حضور معاون اقتصادى نهاد رئیس جمهورى در قشم
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، طرح‌هاى توسعه اسکله شهید ذاکرى، شهر درگهان، اسکله‌هاى کاوه و لافت و همچنین محل احداث پل خلیج فارس و جنگل حرا از جمله اماکن و پروژه‌هایی بود که عصر پنج شنبه توسط على‌ آقا‌محمدى به همراه سیدرضا موسوى مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعى از مدیران و دست اندرکاران این سازمان مورد بازدید قرار گرفت.
طرح توسعه اسکله شهید ذاکرى قشم که در حال حاضر در دست اجراست شامل لایروبى اسکله، ایجاد پست‌هاى جدید براى پهلوگیرى شناورها و افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر است.
همچنین طرح توسعه شهر درگهان نیز که مورد بازدید معاون هماهنگى و نظارت بر سیاست‌هاى اقتصادى نهاد ریاست جمهورى قرار گرفت در 30 هکتار از اراضى این شهر اجرا مى‌شود که 10 هکتار آن فضاى سبز و پارک ساحلى است، 10 هکتار آن نیز به بلوارهاى دسترسى و جاده‌ها و 10 هکتار بعدى نیز به مراکز خدماتى، تجارى و فرهنگى اختصاص دارد.
اسکله کاوه نیز داراى ظرفیت پهلوگیرى شناورهاى 100 هزار تنى است و با احداث طرح جامع شبکه ارتباطى خلیج فارس ظرفیت این اسکله افزایش یافته و ترانزیت کالا از طریق این اسکله و پل خلیج فارس انجام خواهد یافت.
اسکله لافت نیز در حال حاضر اقدام به جابه‌جایى خودروهاى شخصى، مسافران و گردشگران از بندر پهل به جزیره قشم مى‌کند، فاصله لافت تا بندر پهل یک هزار و 800 متر است و پل خلیج فارس نیز بین این دو به طول 2 هزار و 600 متر احداث خواهد شد.
پل خلیج فارس یکى از پروژه‌هاى ملى کشور محسوب مى‌شود که با سرمایه گذارى افزون بر 10 هزار میلیارد ریال در اسفند 89 توسط احمدى‌نژاد رئیس جمهورى اسلامى ایران کلنگ آغاز عملیات آن به زمین زده شد.
جنگل حرا نیز مورد بازدید على آقامحمدى قرار گرفت نیز یکى از نقاط گردشگرى جزیره قشم محسوب مى‌شود که به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره در سازمان ملل به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول