اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد:

رقابت 250 نفر از قهرمانان قرآنی خراسان جنوبی در بشرویه

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از رقابت 250 نخبه قرآنی در سی و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در بشرویه خبر داد.

رقابت 250 نفر از قهرمانان قرآنی خراسان جنوبی در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان قرآنی استان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افتخار دارد در راستای گسترش فرهنگ قرآن کریم و تشویق جوانان و نوجوانان و در راستای اجرای نیات واقفین و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی سی و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران در دو مقطع سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان در تاریخ دوم تا چهارم آذرماه در شهرستان بشرویه برگزار کند.
وی افزود: گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم در عصری که قدرت‌های استکباری با تمام قوا به مبارزه با ارزش‌های معنوی پرداخته و سعی در اشاعه بی‌بند و باری و فحشا در میان جوانان دارند، امری مبارک و از الطاف الهی است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: انس جوانان با کلام الهی در جامعه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی روز به روز در حال افزایش است و مهم‌ترین و مؤثرترین حربه در برابر این هجمه فرهنگی محسوب می‌شود.
گرایلی یادآور شد: فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی محسوب می‌شود، لذا این مسابقات همه ساله طی مراحل شهرستانی، استانی و کشوری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
وی هدف برگزاری مسابقات را رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آیات و قرائت قرآن کریم، اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری، مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه و ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن کریم در سطح استان برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بین اقشار جامعه، ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، ایجاد فضای قرآنی در سطح استان در ایام برگزاری مسابقات به ویژه افزایش شور و نشاط معنوی در میان جوانان، تجلیل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی و تشویق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در این مسیر مقدس و ایجاد امکان تبادل اطلاعات و تجربیات متسابقین و جهت‌دهی به استعدادهای نهفته جوانان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
گرایلی خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در 9 رشته، مرحله استانی در هفت رشته، مرحله کشوری آن در پنج رشته و مسابقات بین‌المللی قرآن در دو رشته حفظ کل و قرائت برگزار می‌شود.
وی گفت: این دوره از مسابقات شامل حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و  حفظ کل، قرائت، ترتیل 69 و مفاهیم قرآن کریم است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول