اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

هیئت‌های عزاداری با قرآن بیشتر مانوس شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: متأسفانه بین عترت و کتاب خدا در دنیای امروز فاصله زیادی افتاده البته مجالس قرآن با اهل بیت و هیئت‌های عزاداری با قرآن مقداری فاصله دارند که لازم است بیشتر با کلام الهی مانوس شوند.

هیئت‌های عزاداری با قرآن بیشتر مانوس شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام جواد مرادی جمعه شب در مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم استان قزوین که در حسینیه امامزاده حسین بن علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد، بیان کرد: حدیثی از رسول اکرم(ص) نقل شده است که؛ "إنی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی أهل بیتی ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی أبدا".
وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در این سخن گهربارشان می‌فرمایند که دو ودیعه ارزشمند قرآن و اهل بیت را نزد شما می‌گذارم و شما را ترک می‌کنم.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: حضرت روی این موضوع تأکیدهای زیادی کردند چرا که از سوی حضرت لزوم این تأکید احساس می‌شد و شاید هم به خاطر آخرین سخنشان با مردم بود.
وی تصریح کرد: ولی متأسفانه بین عترت و کتاب خدا در دنیای امروز فاصله زیادی افتاده که شیعیان به نحوی و اهل سنت نیز به دلایلی دیگر در این زمینه نقش دارند.
مرادی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در تفسیر زیبایی که دارند، فرموده‌اند؛ تفسیر تمام سوره‌های قرآن در سوره مبارکه حمد است و تفسیر سوره مبارکه حمد در "بسم الله الرحمن الرحیم" است و تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم در "ب" بسم الله الرحمن الرحیم است و تفسیر "ب" بسم الله الرحمن الرحیم در نقطه آن است و تفسیر این نقطه وجود مقدس آقا امیرالمومنین(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: در این تفسیر که حضرت امام (ره) می‌فرمایند هیچ عالم مفسری سخن به رد آن نیاورده ‌است حال در جامعه میان عترت و قرآن فاصله افتاده به طوری که در مجالس قرآن خبری از اهل بیت نیست و در هیئت‌ها هم قرآن در حد چند آیه قرائت می‌شود.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: امسال خوشبختانه سطح مسابقات کشوری در تهران در حد بالاتر دیده شده است بنابراین کسانی که از مرحله استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند باید بیشتر تلاش کنند چرا که رقبای آنها افرادی قوی هستند.
وی اظهار کرد: برای تقویت بحث قرآن باید هرچه می توانیم تلاش کنیم من امروز انتظار داشتم در این جمع 200 جوان را ببینم که به زیبایی قرآن قرائت می‌کنند و از در و دیوار حلاوت قرآن برمی‌خیزد و ما لذت می‌بریم.
مرادی توضیح داد: مقام معظم رهبری 9 سال پیش به نیروی مقاومت بسیج طی دستورالعملی اعلام کردند که هر بسیجی موظف است پنج نفر را جذب کند که برای بسیجیان این امر تکلیف شد حال قاریان نیز باید به یارگیری بپردازند و در عرصه جنگ نرم تلاش کنند تا بتوانیم از نعمت قرآن بهره‌مند شویم و در این راه باید مجامع خود را قوی‌تر و جذاب‌تر کنیم تا وقتی از برگزاری یک مجلس قرآنی سخن می‌گوییم، همه بیایند.
وی ادامه داد: حال برای عملی کردن این موضوع راهکارهایی باید اندیشیده شود که اهل فن باید آن را تدبیر کنند، در این راستا ما دو کمیسیون ترتیب دادیم که مسئولان دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی شهر را گردهم آورده‌ایم و در حال رایزنی هستیم.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در بحث مسابقات قرآن بیش از آنکه به دنبال کمیت باشیم برایمان کیفیت مهم است چرا که من کیفی‌ نگرم و کمی نگر نیستم.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) چنان صوت زیبایی در قرائت قرآن داشتندکه با شنیدن صدای زیبای ایشان غیر مسلمان، مسلمان می‌شد اما حال اگر من نوعی بخواهم با صوت قرآن بخوانم مسلمان هم از مسلمانیش برمی‌گردد.
مرادی گفت: یکی از مشکلات پیش روی شرکت‌کنندگان این است که وقتی از مرحله استانی به مرحله کشوری صعود پیدا می‌کنند در مواجهه با فضای مسابقات کشوری ممکن است آن خونسردی لازم را نداشته باشند بنابراین ما یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم بحث افزایش مسابقات قرآن در استان است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات علاوه بر اینکه افراد را جذب قرآن می‌کند به شرکت‌کنندگان نیز آمادگی لازم را برای حضور در مسابقات کشوری می‌دهد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول