اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت 91 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در یزد

خبرگزاری فارس: کارشناس قرآنی دانشگاه علوم پزشکی یزد از برپایی جشنواره ملی قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نیمه اول اردیبهشت ماه سال 91 خبر داد.

برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در یزد
صدیقه ملک‌ثابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با افتتاح کانون قرآن و عترت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اختصاص بودجه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کانون قرآن و عترت در دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد نیز تاسیس شد.
وی با اشاره به آغاز به کار این کانون، از برگزاری کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن از مهرماه سال گذشته با عنوان "طرح ترنم وحی" خبر داد و افزود: دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه در طرح شش ساله حفظ قرآن شرکت می‌کنند.
این کارشناس امور قرآنی ادامه داد: برگزاری اردوهای ویژه حافظان قرآن، برگزاری مسابقات شفاهی، حفظ یک جزء، ترتیل ویژه خواهران و برادران و مسابقه اذان ویژه برادران، برگزاری کلاس‌های صوت و تجوید، تشکیل کلاس آموزشی تواشیح و ... از دیگر برنامه‌های انجام شده در این کانون است.
ملک‌ثابت با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره مسابقات در یزد گفت: نفرات برتر در جشنواره به کاشان اعزام شدند.
وی همچنین از پانزدهمین جشنواره اساتید و کارمندان ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در یزد خبر داد و افزود: در این مسابقات در زمینه حفظ پنج جزء رتبه برتر کشور از آن یزد بود که نفرات برتر به سبزوار اعزام شدند.
ملک‌ثابت همچنین یادآور شد: نشریه عرشیه قرآنی دانشگاه علوم پزشکی یزد رتبه سومی کشور را کسب کرد.
وی همچنین برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در سال جاری، برپایی محفل انس با قرآن با حضور قاری کشور و راه‌اندازی کانون قرآن و عترت در دانشکده‌های پرستاری و مامایی، دانشکده داروسازی، دانشکده پزشکی و دانشکده دندانپزشکی را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد و افزود: گسترش فعالیت‌های قرآنی به ویژه فعالیت در حوزه عترت و سیره ائمه اطهار از جمله برنامه‌های پیش رو در این حوزه است زیرا قرآن و عترت از یکدیگر تفکیک ناپذیرند.
کارشناس امور قرآنی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد و معاون و مدیر دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی یزد قابل توجه است.
وی یادآور شد: در راستای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، جشنواره ملی قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال 91 برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول