اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در دور بیست و یکم؛

مسابقات قرآن مددجویان زندان‌های کشور در بندرعباس آغاز شد

خبرگزاری فارس: بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن مددجویان زندان‌های کشور در بندرعباس آغاز شد.

مسابقات قرآن مددجویان زندان‌های کشور در بندرعباس آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس ستاد برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن مددجویان زندان‌های کشور و مدیر کل زندان‌های هرمزگان عصر شنبه در آئین افتتاحیه این مسابقات گفت: تعداد 27 استان با 177 مددجو و 101 سرپرست و مربی قرآنی در این دوره از مسابقات شرکت کردند.
دانش صفت‌زاده افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های درک مفاهیم، تفسیر، اذان و حفظ سه، پنج ،10، 15 جز و کل قرآن کریم به مدت دو روز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آرام‌ترین مددجویان در زندان‌ها افرادی هستند که روی به یادگیری و آموزش قرآن می‌آورند گفت: اگر به طور گسترده آموزش قرآن کریم در جامعه در دستور کار قرار گیرد خیلی از مشکلات و معضلات امروز جامعه از پیش رو برداشته می‌شود.
مدیر کل زندان‌های هرمزگان افزود: به منظور تقویت و تعالی روح معنوی مددجویان آموزش قرآن کریم در راس برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌هاست و مددجویانی که با قرآن مانوس می‌شوند بعد از آزادی کمتر به سراغ جرم مجدد می‌روند.
مسئول دارالقرآن زندان‌های کشور نیز در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن مددجویان زندان‌های کشور گفت: ترویج و تعمیم ارزش‌های قرآنی به منظور پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی زندانیان و اصلاح و تربیت زندانیان با آموزه‌های قرآنی و دینی از اهداف برگزاری این مسابقات است.
حجت‌الاسلام محمدمحسن ربانی با اشاره به اینکه تعالیم اسلامی و قرآنی در 250 دارالقرآن زندان‌های کشور به مددجویان آموزش داده می‌شود، افزود: بهترین گزینه برای اصلاح و تربیت مددجویان آموزش تعالیم و متون اسلامی با محوریت قرآن کریم است که این مهم در راس برنامه‌های سازمان زندان‌هاست.
وی یادآور شد: چندی پیش نیز آیین نامه شورای عالی امور قرآنی زندان‌های کشور با هدف سهیم بودن در رشد کیفی علوم قرآنی کشور و ترویج و تعمیم ارزش‌های قرآنی به تصویب رسید که قرآن‌آموزی در زندان‌های کشور به مددجویان شتاب بیشتری می‌گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول