اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد:

راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در 8 شهرستان کرمان

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: تا پایان سال جاری تمام شهرستان‌های هشت‌گانه جدید، مجهز به دفاتر فنی و حرفه‌ای شده و نیاز مردم به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تأمین می‌کنند.

راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در 8 شهرستان کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، افشین شهرکی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: گستردگی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به گونه‌ای است که در اغلب شهرستان‌های کرمان دوره‌های آموزش فنی حرفه‌ای برقرار است و در هشت شهرستان جدید‌التأسیس نیز مقدمات ایجاد نمایندگی فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های فنی مورد نیاز فراهم شده است.  
وی بیان داشت: تا پایان سال جاری تمام شهرستان‌های هشت‌گانه جدید، مجهز به دفاتر فنی و حرفه‌ای شده و نیاز مردم به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تأمین می‌کنند.  
شهرکی افزود: 21 مرکز ثابت آموزشی در شهرستان‌های کرمان داریم و دو مرکز آموزش در شهرستان‌های تازه تاسیس در حال راه‌اندازی است که شهداد در چند روز آینده افتتاح می‌شود و ریگان و قلعه‌گنج نیز در دست اقدام هستند.
‌وی عنوان کرد: تنها چند شهرستان پیگیر کار ایجاد نمایندگی فنی نیستند که با توجه به ایجاد زمینه رقابتی برای شهرستان‌ها این مسئله تنها حق مردم را تضییع می‌کند.
شهرکی گفت: مدارک بین‌المللی فنی و حرفه‌ای با تأیید سازمان جهانی کار صادر می‌شوند و قابل ترجمه هستند و دیدگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی است.
وی در مورد رشته‌های بین‌المللی فنی و حرفه‌ای بیان داشت: برخی کشورها در سایت خود نیازمندی‌های شغلی را ذکر می‌کنند که به طور مثال در حوزه خلیج‌فارس نیاز به کارآموزان با آموزش‌های جوشکاری آرگون وجود دارد.
شهرکی افزود: مشاوره شغلی در مراکز فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز که موجب ساماندهی آموزش‌ها و توجه به علاقمندی افراد و کاهش هزینه‌ها می‌شود به صورت رایگان انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: استانداردهای فنی در حال تغییر هستند و به‌روز می‌شوند به گونه‌ای که برخی رشته‌های فنی تغییر کاربری داده‌اند و با جابه‌جایی امکانات در نتیجه این تغییر کاربری بهره‌وری بیشتر را داریم.
شهرکی تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها از موقعیت ایجاد شده برای استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اهمال می‌کنند در حالی که تنها با در اختیار قرار دادن یک مکان و نیروی انسانی می‌توانند از امکانات و تجهیزات آموزشی این اداره کل استفاده کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول