اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد:

ابلاغ و تصویب نظام ملی مهارت در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای از ابلاغ و تصویب نظام ملی مهارت در کشور خبر داد.

ابلاغ و تصویب نظام ملی مهارت در کشور
 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمد حسینی شنبه‌شب در مراسم معارفه مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: نزدیک به 20 میلیون نفر جمعیت فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد حداقل 5 میلیون نفر نیروهای دولتی هستند و آمارها نشان می‌دهد که 70 درصد شاغلان در کشور مهارت کافی ندارند.
وی با بیان اینکه یک‌هزار رشته فنی و حرفه‌ای در سطح کشور در حال تدوین است، ادامه داد: امید است این میزان رشته در سطح کشور به 4 هزار و 500 رشته برسد.
سرپرست معاونت پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای شعار هر خانه یک کارخانه، هر واحد صنعتی یک دانشگاه، هر کارگاه یک آموزشگاه و هر ایرانی یک مهارت را مهم ارزیابی کرد و گفت: مهارت حلقه مفقوده کشور است که باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای مهارت باید استفاده کنیم.
حسینی با بیان اینکه سازمان ملی مهارت در کشور متولی مهارت است، اذعان داشت: سازمان ملی مهارت وظیفه مهارت‌آموزی را در سطح کشور بر عهده خواهد داشت.
وی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی اظهار داشت: مشاغل خانگی می‌تواند تحول بسیار زیادی در کشور ایجاد کند.
سرپرست معاونت پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه بحث مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها با عنوان دورکاری صنعتی نامیده می‌شود، تصریح کرد: امید است بحث مشاغل خانگی در سطح کشور بتواند زمینه اشتغال افراد را فراهم کند.
حسینی با اشاره به اجرای طرح استاد شاگردی افزود: احیای طرح استاد شاگردی تا حدودی می‌تواند معضل بیکاری را در کشور کاهش دهد و ارتباط بین محیط واقعی کار و کار آموز را برقرار کرد.
وی افزود: این طرح با رویکرد ایجاد اشتغال مطابق با تکنولوژی موجود و حفظ و استمرار فعالیت در مشاغل سنتی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست معاونت پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: این طرح همچنین با هدف کسب تجربه و آشنایی با محیط کسب کار واقعی و آماده‌سازی شاگردان برای اشتغال و کارآفرینی، حفظ و ارتقای سلامتی روحی و بهبود نگرش نسبت به کار، ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معطوف به نیازهای بازار کار، ایجاد انگیزه برای کار آموزان با مشاهده محیط کار واقعی حرفه مربوطه، هماهنگ کردن آموزش‌های مهارتی و روز آمد کردن استانداردهای آموزشی با تحولات فنی بازار کار اجرا می‌شود.
سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه در خراسان جنوبی دولت توجه خوبی به مهارت آموزی داشته است، ادامه داد: بالغ بر 3 میلیون نفر کار ساعت در مراکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.
علیرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی فعال هستند، افزود: از این تعداد پنج مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.
وی به فعالیت 110 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای غیر دولتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: حدود 70 پایگاه آموزشی در مجامع صنفی در سطح استان وجود دارد.
سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی اظهار داشت: تاکنون در سطح استان حدود یک‌هزار و 200 نفر در این طرح پذیرش و برای 550 نفر موافقت‌نامه صادر شده است.
ابراهیمی با اشاره به بحث زیر ساخت‌های فنی و حرفه‌ای در استان یادآور شد: زیر ساخت‌های فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی 2.5 برابر میانگین کشوری است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول