اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک پیرغلام:

اشک برای امام حسین(ع) قابل نرخ‌گذاری نیست

خبرگزاری فارس: یک پیرغلام با بیان اینکه نباید پول ملاک مداحی باشد، گفت: اشک مقدسی که برای امام حسین(ع) ریخته می‌شود قابل نرخ‌گذاری نیست.

اشک برای امام حسین(ع) قابل نرخ‌گذاری نیست
حسین فخار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه نمی‌تواند مدت زمان مشخصی را برای پیرغلامی برای سرور و سالار شهیدان مشخص کند، بیان کرد: به نظر بنده خداوند متعال عشق به امام حسین(ع) را از همان دوران طفولیت در ذات ما به ودیعه گذاشته است و همین محبت نیز ما را به سوی سعادت و سلامت رهنمون می‌سازد.
وی با بیان اینکه مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به عنوان مبلغ باید الگو و اسوه باشد، ادامه داد: رفتار و گفتار این قشر از جامعه زیر ذره‌بین است و جذب جوانان و مریدان ادیان دیگر تنها با الگو بودن میسر می‌شود.
این پیرغلام برخورداری از تقوا، خضوع و خشوع را از ملزومات کار مداحی برای اهل بیت(ع) دانست و گفت: این افراد باید اهل تهذیب نفس باشند و علاقه به ائمه اطهار(ع) در زندگی آنها جاری و ساری باشد.
وی که از قم در این اجلاس حضور یافته، ابراز کرد: برگزاری این اجلاس در آشنایی با اشعار ناب، مقاتل، فنون مداحی و شناخت شعرا و مداحان گمنام نقش بسزایی دارد که باید در تقویت برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی برنامه‌ریزی و اقدام شود.
فخار با بیان اینکه سروکار پیرغلامان با "اشک" است، افزود: اکثر پیرغلامان به دلیل ارادت خاص خود به سالار و سرور شهیدان، بی‌وضو بر روی منبر حضور نمی‌یابند که همین امر در اثرگذاری سخن به مخاطب اثرگذار است.
به گفته وی ازدیاد اشک، تقویت ذوق و استعداد از دیگر رهاوردها و برکات ناشی از برگزاری این گونه مجالس است که باید مد نظر باشد.
این پیرغلام با اشاره به تدوین منشور منویات مقام معظم رهبری در آئین ستایشگری اهل بیت(ع) آن را یک اقدام ارزنده و شایان توجه خواند و گفت: ما به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب 10 سال پیش ضرورت چنین مرامنامه‌ای را فریاد می‌زدیم که مقام معظم رهبری نیز با اشرافیت کامل خود بر موضوعات زمینه تدوین این منشور را فراهم کردند و خوشبختانه این مهم در اجلاس نهم پیرغلامان مطرح شد.
وی در پایان سخنانش با اشاره به یکی از بندهای این منشور مبنی بر اینکه ستایشگران اهل بیت(ع) به جز این بزرگواران با کس دیگری معامله نمی‌کنند، افزود: ملاک ما پیرغلامان و مداحان نباید پول باشد و نباید برای اشک مقدسی که برای امام حسین(ع) ریخته می‌شود نرخ‌گذاری کرد چون امام حسین(ع) تمام هستی خود را تنها در راه رضای خدای متعال فدا کرد و این امر می‌تواند درس بزرگی برای ما باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول