اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بازیگر و دستیار کارگردان فیلم بالابان:

کیفیت جشنواره کودک نسبت به سال‌های گذشته خوب بود

خبرگزاری فارس: بازیگر و دستیار کارگردان فیلم بالابان گفت: کیفیت جشنواره کودک را نسبت به سال‌های گذشته خوب دیدم و از آن راضی بودم.

کیفیت جشنواره کودک نسبت به سال‌های گذشته خوب بود
مریم رنجبر در حاشیه اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره کودک اصفهان گفت: گرچه اولین سالی است که به جشنواره کودک می‌آیم اما درباره جشنواره کودک اطلاعاتی داشتم و سطح آن را از لحاظ فیلم‌های به نمایش در آمده بسیار خوب دیدم.
وی افزود: در بخش 35 میلی‌متری 16 فیلم شرکت داشتند و چند فیلم از بخش ویدئویی را دیدم که از بین آثار ویدئویی فیلم توریست را از استان بوشهر بسیار دوست داشتم.
بازیگردان فیلم بالابان با اشاره به اینکه این فیلم در چندین جشنواره قبلی هم حضور داشت تصریح کرد: این فیلم ماجرای پسر نوجوانی است که پدر محیط‌بانی داشته و پس از 10 سال به دلیل مشکلات جامعه میان دوراهی مانده که آیا جا پای قاتلان پدرش بگذارد و یا راه پدرش را ادامه دهد.
وی در ادامه داستان افزود: وی نوعی پرنده شکاری به نام بالابان را شکار و به قاچاقچیان پرنده می‌فروشد اما در نهایت پشیمان شده و پیش از اینکه لنج حامل پرنده حرکت کند آن را نجات می‌دهد.
رنجبر با بیان اینکه این فیلم سال گذشته در جشن خانه سینما کاندید چهار جایزه و در جشنواره بین‌المللی کیش هم کاندید بازیگری مرد بود، تاکید کرد: فیلم بالابان به جز این دو جشنواره در دیگر جشنواره‌ها مورد بی‌مهری فراوان قرار گرفته بود که در این جشنواره بار دیگر مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شغل اصلیش معلمی و کارشناس هنری اداره آموزش و پرورش است، تاکید کرد: من از ابتدایی تا دبیرستان در آموزش و پرورش کار کرده‌ام و عقیده دارم پایه و اساس هر کاری را می‌توان از کودکی بنیان نهاد.
بازیگردان فیلم بالابان ادامه داد: من معتقدم از سنین دبستان باید کودکان را برای آینده آماده کرد و با اصل تأثیرگذار در زندگیشان یعنی سینما آشنا کرد و شخصیت آنها را به کمک سینما شکل داد.
وی با اشاره به بازگشت جشنواره کودک به اصفهان بیان داشت: این اتفاق فرخنده را که همراه با جاری شدن دوباره جریان زندگی در زاینده‌رود بود به تمام اصفهانی‌ها تبریک می‌گویم، اصفهان شهر زیبایی است و حیف است در کنار جشنواره کودک زیبایی‌های اصفهان را نبینیم.
رنجبر ابراز امیدواری کرد: همه مسئولان به شهرستانی‌ها اعتماد کنند زیرا آنها نیز با فرهنگ ایرانی اصیل بزرگ می‌شوند، پس باید به تمام هنرمندان ایرانی جدا از شهر و روستا بها داده و امکانات مناسب برای فعالیت را در اختیارشان گذاشت.
به گزارش فارس، فیلم شهرستانی و تحسین‌برانگیز بالابان که با کم‌ترین هزینه به کارگردانی سیدرضا صافی در جشنواره کودک به نمایش در آمد علاوه بر کسب دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش دستاوردهای فنی و هنری در دیگر بخش‌ها نیز نامزد دریافت جایزه بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول