اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون تحقیقات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

گلستان بهترین گزینه برای اجرای جشنواره کودک است

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات پژوهش، آموزش و گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استان گلستان به عنوان بهترین گزینه به لحاظ موقعیت جغرافیایی بعد از استان اصفهان در اجرای جشنواره کودک و نوجوان یاد کرد.

گلستان بهترین گزینه برای اجرای جشنواره کودک است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اکبر حر در حاشیه افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان که بعد از ظهر امروز در سینما عصر جدید شهرستان گرگان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این استان به لحاظ داشتن ظرفیت‌های لازم این استعداد و آمادگی را برای اکثر فیلم‌های سینمایی داشته و هم اکنون نیز بزرگانی از خطه سرسبز گلستان در تهران مشغول فعالیت هنری هستند.
وی یکی از مشکلات پیش‌روی سینما را که از دوران اصلاحات جلوه بیشتری به خود گرفته دوری از ارزش‌ها و دوری از فرهنگ و مخاطب عام دانست و بیان داشت: مردم ما یک نوع قهر با سینما پیدا کرده‌اند و دلیل این امر نیز به این خاطر بوده که داستان‌ها متناسب با روحیات و اخلاقی که باید در فیلم‌ها به آن پرداخته شود نبوده است که در مدیریت جدید آشتی مخاطب با سینما تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.
معاون تحقیقات پژوهش، آموزش و گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بخش کودک و نوجوان ذخائر فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: اگر داستان‌های علمی، تخیلی و کارهای سینمایی بتواند دانش آموزان و خانواده‌های آنان را به سینما دعوت کرده و با داستان‌های خودش آنها را به سمت خود سوق دهد که البته این کشش در فیلم‌های جشنواره وجود دارد لذا با این رویکرد می‌توان در زمینه ارزشی، فرهنگ و هویت نیز روی جامعه کار کرد.
حر با اشاره به اینکه باید سینما یک رابطه درست و صحیحی را با مخاطب ایجاد کند، یادآور شد: در حال حاضر چیزی حدود 15 تا 20 میلیون مخاطب سینما را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و آسیبی که طی هفت تا 10 سال اخیر و شاید هم بیشتر، سینماهای ما را مورد آسیب قرار می‌داد حذف قهرمانان و پهلوانان ارزشی از عرصه سینما است.
معاون تحقیقات پژوهش، آموزش و گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتفاقات مهم و بزرگی در عرصه ورزش اتفاق می‌افتد اینکه در شب عید غدیر بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری جهان می‌شود و یا دیگر قهرمانان این عرصه را اگر به طور درست و اصول فنی و فنون سینمایی به جوانان معرفی کنیم شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه خواهیم بود.
وی افزود: مخاطبان سینما تنها دانش آموزان ایران نیستند بلکه کشورهای مسلمان و اسلامی نیز از آثار جذاب، با ارزش و اصیل ما دیدن می‌کنند که در آینده این استقبال بیشتر هم خواهد شد با توجه به فرصت 30 ساله‌ای که داشتیم و متاسفانه غفلت‌هایی که در این عرصه شده است به خصوص سینمای کودک، امیدواریم این شروع بتواند بخشی از این غفلت را جبران کند و ما نیز به نیاهای داخلی و نیازهای کشورهای مسلمان و همسایه جوابگو باشیم.  
شایان ذکر است: این جشنواره به طور همزمان در گرگان و با بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در استان اصفهان از 25 تا 29 آبان ماه سال جاری در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول