اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم کودک اجرا می‌شود؛

همراهی آموزش ماسک صورتک و گریم با جشنواره کودک

خبرگزاری فارس: سرپرست کارگاه آموزشی ماسک صورت و گریم جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی بیست ‌و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، کارگاه آموزشی ماسک صورتک و گریم برگزار می‌شود.

همراهی آموزش ماسک صورتک و گریم با جشنواره کودک
ملیحه‌الزمان رجایی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کارگاه آموزشی ماسک صورتک و گریم در مجتمع فرشچیان در کنار دیگر غرفه‌ها که به عنوان برنامه‌های جنبی بیست‌ و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در نظر گرفته شده، قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی، ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است، بیان داشت: در این کارگاه 15 نفر از دانش‌آموزان دختر و 15 نفر از دانش‌آموزان پسر طی این چهار روز برگزاری جشنواره آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
سرپرست کارگاه آموزشی ماسک صورت و گریم ادامه داد: در این ورک‌شاپ تخصصی مراحل مختلف ساخت یک صورتک را از ابتدا تا مراحل پایانی آموزش دیدند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون استقبال بسیاری از این کارگاه شده است، تصریح کرد: قرار بر این بود تا 30 نفر آموزش ببینند اما به دلیل اینکه بسیاری از کودکانی که برای تماشای فیلم‌ها به مجتمع فرشچیان می‌آمدند، تمایل به شرکت در این کارگاه را داشتند، به آنها نیز آموزش‌هایی داده شد.
رجایی موسوی مراحل کار آموزشی خود را به این ترتیب بیان داشت: در جلسه نخست حجم‌سازی با گل رس است که در آن کودکان چهره خیالی که در ذهن دارند را با گل رس ساخته و تا پایان روی همین صورتک کار می‌کنند.
وی ادامه داد: در مرحله دوم با استفاده از موادی همچون چسب و کاغذ و مواد دیگر یک قالب منفی از قالب اولیه تهیه می‌کنند.
مربی کارگاه آموزشی ماسک صورت و گریم مرحله بعدی که در واقع در روز سوم نیز آموزش داده می‌شود را این‌گونه تصریح کرد: در مرحله سوم با استفاده از سمباده اضافات قالب را گرفته و طراحی بر روی آن را با مداد و دیگر مواد آغاز می‌کنند.
وی با بیان این مطلب که در روز آخر جشنواره نیز مرحله پایانی کار تهیه صورتک هم است، تاکید کرد: در مرحله پایانی با رنگ زدن با گواش و مواد مخصوص و پلی اکریلیک در واقع صورتک آماده می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول