اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نویسنده و کارگردان اصفهانی:

جشنواره کودک گام مثبتی در اعتلای سینمای کودک است

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و کارگردان اصفهانی گفت: برگزاری جشنواره‎های فیلم کودک و نوجوان، گام‌های بلند و مثبتی برای آینده درخشان در سینمای کودک است.

جشنواره کودک گام مثبتی در اعتلای سینمای کودک است
شهلا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از میزبانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان ابراز خرسندی کرد و سابقه سینمای کودک در ایران را از سال 1345 دانست و اظهار داشت: در این سال که «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» برای نخستین بار با برگزاری جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان به سینمای کودک توجه نشان داد، زمینه ساز شرایطی شد که بعدها با ایجاد «مرکز سینمایی کانون» کار تولید فیلم نیز آغاز شد و سینمای کودک، با هویتی مستقل، در راهی تازه گام نهاد و سینماگرانی که به کار درباره کودکان شیفتگی و علاقه‌مندی ویژه‌ای داشتند، به تولید نخستین نمونه‌ها دست زدند.
وی با بیان این مطلب که به وجود آمدن سینمای کودک اقدام صحیحی در زمینه تربیت نسل آینده است، افزود: در آن زمان‎ها در تلویزیون نیز، در گروه‎های «کودک و نوجوان» با ساخته شدن فیلم‎های کوتاه داستانی یا مجموعه‌های تلویزیونی، گام‌های بلندتری برداشته شد.
نویسنده و کارگردان اصفهانی، همچنین به وجود آمدن جشنواره فیلم‎های کودک و نوجوان را در راستای آشناسازی کودکان و نوجوانان و همچنین فیلم‌سازان ایران را با آثار فیلم‌سازان سراسر کشور موثر دانست و تصریح کرد: شکل‎گیری جشنواره‎های بین‌المللی فیلم‎های کودکان و نوجوانان که بنای زیرین آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادینه شد.
وی ادامه داد: فرصت مناسبی پدید آورد تا سینماگران ایرانی با مشاهده نمونه‎های تولید شده در خارج از کشور چه به لحاظ کیفی و چه از نظر مسایل فنی تولید از طریق تبادل تجربه‎های سازنده، تأثیرهای مثبتی را پذیرا شوند و برای آینده درخشان سینمای کودک در ایران گام های بلند و مثبتی بردارند.
شجاعی در پایان با بیان اینکه اصفهان شایستگی برگزاری جشنواره را به طور دائم دارد، گفت: به اعتقاد من مسئولان باید واقع‌نگر باشند و به آینده جشنواره فیلم کودک و نوجوان دقت ویژه‎ای نشان دهند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول