اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

مطالعه به شکل مدرن پاسخگوی بسیاری از نیازمندی بشر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت:‌ مطالعه به شکل مدرن به ویژه مکتوب دیجیتالی پاسخگوی بسیاری از نیازمندی‌های بشر امروزی است.

مطالعه به شکل مدرن پاسخگوی بسیاری از نیازمندی بشر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در مراسم جشن کتاب شهر نیر که با حضور کتابداران، خیرین و مطالعه‌یاوران در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهر نیر برگزار شد، اظهار داشت: در فضایی که امر مطالعه و کتاب‌خوانی به سرعت رو به تکامل و پیشرفت فنون و نوآوری‌های جدید گذاشته است ما نیز باید از این قافله عقب نمانیم و در ترویج این فرهنگ به شکل شایسته همتی وافر داشته باشیم.
وی انس گرفتن با کتاب را عامل پیشرفت جوامع بشری و انسان‌ها اعلام کرد و افزود: مطالعه کتاب نه تنها موجب پیشرفت جوامع شده بلکه یک مسیر روشنی را در توسعه بخش‌های مختلف به ویژه حوزه اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی شده و همه آنها از ثمرات و شایستگی‌های مطالعه مفید همراه با هدف مشخص است.
فرهمندامین با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کمیته‌های مطالعه مفید در استان و شهرستان‌ها و ارایه راهکارهای علمی و پژوهشی در جلسات این کمیته خاطرنشان کرد: برای ترویج این فرهنگ تمام نهادها و ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند تا ثمرات مطالعه مفید خود را نشان داده و بروز کند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با ارایه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در چند سال اخیر به ویژه حمایت‌های دولت خدمتگزار از احداث و توسعه کتابخانه به ویژه در مراکز دورافتاده و روستایی تصریح کرد: بعد از تکمیل کتابخانه‌های مرکزی در شهرستان‌ها اولویت اساسی ما راه‌اندازی کتابخانه‌های با ابعاد متوسط در روستاها است تا بتوانیم اهالی این مناطق را نیز با فرهنگ مطالعه، اهدای کتاب و مطالعه مستمر آشنا کنیم.
به گزارش فارس، فرماندار شهرستان نیر در این جلسه سفارش ائمه اطهار را در برتری علم و دانش و جهاد در این ارتباط یادآور شد و اضافه کرد: با وجود توصیه بزرگان ما به مطالعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکنون رشد مناسبی نداشته و به همین دلیل سرانه مطالعه در استان و کشورمان پایین‌تر است.
سیدحمید عباداللهی به برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل همدم نشدن به کتاب و مطالعه اشاره کرد و گفت:‌ کتاب می‌تواند بهترین سرگرمی و عامل بازدارنده از آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف باشد.
رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی نیر در این جلسه از فعال بودن چهار باب کتابخانه در این شهرستان خبر داد و افزود: در این کتابخانه‌ها 29 هزار جلد کتاب نگهداری می‌شود.
علی میرزاپور تصریح کرد: تعداد یک هزار و 700 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی نیر هستند که تلاش می‌کنیم به آنها ارایه خدمات مناسب را داشته باشیم.
در پایان این مراسم از 20 فعال عرصه کتاب و کتاب‌خوانی با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای تجلیل شد.
 
* غنای کتاب به مفاهیم ارزشمند آن است
امام جمعه نمین در آیین تجلیل از خادمان کتاب در شهرستان نمین خاطرنشان کرد: غنای کتاب به مفاهیم و محتوایی است که در آن نهفته است و می‌تواند به آگاهی و هوشیاری ما کمک کند.
حجت‌الاسلام علی رحیمی با بیان این‌که نباید هر کتابی را که در آن لغو و لهبی باشد، مطالعه کرد، گفت:‌ مطالعه کتاب دارای اصول و مبانی است که هر کس بتواند آن را حفظ و رعایت کند، می‌تواند در مطالعه خود موفق باشد.
وی مطالعه روزانه قرآن کریم و کتاب دینی و اسلامی را یکی از ضروریت‌ها اعلام کرد و افزود: در دینی که کلام آن با خواندن و نوشتن شروع شده پایین بودن سرانه مطالعه جای تأسف دارد در حالی که باید سرانه مطالعه در ایران بیشتر از سایر کشورهایی باشد که به اهمیت و ارزش و جایگاه علم در دینشان کمتر تاکید شده است.
به گزارش فارس، در این مراسم رئیس کتابخانه‌های عمومی نمین نیز با بیان این‌که بیش از 290 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی سه شهر نمین، عنبران و آبی‌بیگلو وجود دارد، تصریح کرد: بیش از دو هزار نفر در این کتابخانه عضو هستند.
در پایان این مراسم نیز از خادمان کتاب، کتابداران و کتاب‌خوانان نمونه شهرستان نمین تجلیل شد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول