اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سربیشه:

مطالعه کتاب فرهنگ عمومی را ارتقا می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه گفت‌: مطالعه کتاب در عصر ما بیش از هر چیز اهمیت دارد و فرهنگ عمومی را ارتقا می‌بخشد.

مطالعه کتاب فرهنگ عمومی را ارتقا می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا حسین‌پور ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سربیشه اظهار داشت: کتاب در اصطلاح عامیانه به معنی اوراقی چند از کاغذ که در میان دو جلد قرار دارد نیست و می‌توان آن را شامل کتب ارزشمند و نفیس دانست اما در عصر ما آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد و فرهنگ عمومی را ارتقا می‌بخشد همین مطالعه کتاب‌های معمولی است.
وی افزود: اما با این حال از مطالعه، ‌کتاب به طور تخصصی استفاده می‌کنیم و امروزه نیز کتاب به صورت‌‌های متنوع دیگری دیده می‌شود.
فرماندار سربیشه ادامه داد: به طور مثال ‌اینترنت، CD‌های فشرده، مجلات، روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای نقش انتقال اطلاعات را بر عهده دارند.
حسین‌پور افزود: کتاب غذای روح بشر است بنابراین باید برای قشر دانش‌آموز بحث کتاب‌خوانی را ترویج دهیم.
امام جمعه سربیشه نیز گفت: همه مباحث فرهنگی حساس مفید برای هر جامعه است و باید فرهنگ کتاب‌خوانی را گسترش دهیم ما می‌توانیم از ابزار روز برای کتاب‌خوانی استفاده کنیم و کتاب‌های مفید فراوانی داریم که می‌توان در قالب گوشی همراه استفاده کرد.
حجت‌السلام و المسلمین محسن محمدی افزود: ما در ایران شاهد هستیم که ساعت مطالعه عموم مردم به حداقل رسیده است و با توجه به امکاناتی که در دسترس است باز هم نیم ساعت مطالعه در زندگی خیلی پایین است.
وی خواستار افزایش ساعت مطالعه و گسترش فضای مطالعه در شهر و سطح شهرستان شد و گفت: همچنین برای جذب دانش‌آموزان در مدارس به مطالعه باید تبلیغات بیشتر و گسترده‌تری صورت گیرد.
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه و دبیر انجمن عمومی کتابخانه‌های این شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری‌های مصوبات جلسات قبلی گفت: در زمینه تشویق و ترغیب نسل جدید این اداره نسبت به برگزاری جشنواره استانی انتخاب بهترین کتاب سال را کرده است که تاکنون پوستر و فراخوان به ادارات و مراکز شهرستان و استان ارسال کرده و هدف ما این است که بحث مطالعه در شهرستان نهادینه کنیم.
در پایان هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند که پس از جمع‌بندی مصوباتی از قبیل تمام دستگاه‌هایی که سبب عوارض صدور پروانه ساختمانی از سالیان قبل به شهرداری بدهکار هستند و
در صورت پرداخت یک درصد از آن به نام شهرداری به حساب انجمن کتابخانه عمومی سربیشه مشمول 10 درصد بخشودگی عوارض می‌شوند، به تصویب رسید.
همچنین گسترش فرهنگ کتابخانه به مراکز دیگر از قبیل نانوایی‌ها و مطب‌های دکتر از دیگر مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول