اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه نکا:

آسیب‌های اجتماعی با مطالعه کتاب حل می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: با ترویج فرهنگ مطالعه می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه را حل کرد.

آسیب‌های اجتماعی با مطالعه کتاب حل می‌شود
حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا در مورد فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی به عنوان یکی از مهم‌ترین کارها در مبارزه با تهاجم فرهنگی است که باید در جامعه گسترش یابد و در باره این مسئله مهم برنامه‌ریزی شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح جامعه، خاطر‌نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه داشته باشد تا در سایه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ، بسیاری از معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی حل و فصل شود.
 
* کتابخوانى باید به عنوان یک سنت ترویج شود
امام جمعه نکا با اعلام اینکه کتابخوانى باید به عنوان یک سیره و سنت رایج بین مردم ما شود، ابراز داشت: اکنون جامعه و جوانان  تا حدودی از فرهنگ کتابخوانی فاصله گرفته‌اند و باید در این رابطه توسط مسئولان فرهنگ‌سازی شود.
امام جمعه نکا با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همکاری جدی و عزم عمومی همه مردم و مسئولان نیاز است و باید در این رابطه همه پای کار باشند.
محمدی لایینی با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی مردم و جامعه می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های گسترده فرهنگی در این زمینه نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور داد.
وی یادآور شد: برای اینکه فرهنگ مطالعه به عنوان یک فرهنگ غالب در بین اقشار مختلف مردم گسترش یابد باید همه همکاری کنند .
امام جمعه نکا ادامه داد: بسیج همگانی در گسترش فرهنگ مطالعه می‌تواند جامعه را از انحطاط روحی و روانی و تهاجم فرهنگی نجات دهد و وظیفه عمده ترویج فرهنگ کتابخوانی برعهده مسئولان فرهنگی است که باید در این زمینه تلاش بیشتری را انجام دهند.
محمدی لایینی اذعان داشت: کتاب نیز باید همانند مایحتاج دیگر وارد زندگی مردم شود و همچنان که ما  برای غذای جسم خود هزینه می‌کنیم، باید برای غذای روح و جان خود نیز هزینه کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول