اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره ارشاد گلپایگان:

مطالعه کتاب سبب رشد و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: مطالعه کتاب سبب رشد و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

مطالعه کتاب سبب رشد و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود
علیرضا گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گلپایگان بیان داشت: مطالعه کتاب سبب رشد و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود و پیشرفت جامعه بشری مدیون کتاب و کتاب‌خوانی است.
وی افزود: مسئولان امور فرهنگی وظیفه دارند کتاب‌های مفید و مورد نیاز جامعه را تهیه کنند و با قیمت مناسب در اختیار افراد جامعه قرار دهند و همچنین در راستای تجهیز کتابخانه‌های عمومی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای مطالعه مفید سعی و تلاش خود را انجام دهند.
گوهری با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب تاکید کرد: مساله این نیست که خرید کتاب چقدر گران تمام می‌شود مهم این است که اگر کتاب نخریم چقدر برایمان گران تمام می‌شود.
 
*برگزاری نمایشگاه کتاب و جشن کتاب در گلپایگان
وی در ادامه به برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته کتاب نمایشگاه کتاب با بیش از 2هزار جلد کتاب در عناوین مختلف فرهنگی، اجتماعی، کودک و نوجوان در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان تاکید کرد: 26 آبان ماه جشن کتاب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگانی برگزار می‌شود.
گوهری یادآور شد: در 26 آبان ماه نخستین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار نهضت مطالعه مفید در شهرستان گلپایگان برگزار می‌شود.
وی گفت: در این همایش از برترین‌های کتابخانه‌های عمومی، کتابخوانان نمونه، کتابداران نمونه، مسئولان کتابخانه‌ها و فعالان علوم قرآنی تجلیل به عمل می‌آید.
وی افزود: جشن کتاب با مشارکت فرمانداری، شهرداری‌های سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر، اداره کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های شهرستان، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.
گوهری همچنین به توزیع بسته‌های فرهنگی در جشن کتاب اشاره کرد و افزود: این بسته‌های فرهنگی شامل کتاب و بروشور با مضامین کتاب و کتاب‌خوانی است و با هدف تشویق و ترغیب شهروندان به مطالعه و آشنایی با فرهنگ مکتوب توزیع می‌شود.
 
* مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع غدیر
وی همچنین به تقارن هفته کتاب با دهه ولایت اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری کانون فرهنگی هنری امام‌زاده عمران بن علی گوگد مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع غدیر برگزار می‌شود.
گوهری با بیان اینکه مسابقه کتاب‌خوانی از برگرفته از کتاب «الغدیر علامه طباطبایی» است، بیان داشت: این مسابقه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها شهرستان برگزار می‌شود.
وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان این آمادگی رو دارد که در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب کند.
این مسئول همچنین از پذیرش عضو رایگان در کتابخانه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و گفت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی پذیرش عضو در کتابخانه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد رایگان انجام می‌شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان در این هفته به کانون‌های فرهنگی مساجد کتاب اهدا می‌کند.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول