اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک پیرغلام:

مداحان با رفتار و گفتار خود مروج دین باشند

خبرگزاری فارس: یک پیرغلام گفت: مداحان با رفتار و گفتار خود باید مروج دین و اصول مکتب اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

مداحان با رفتار و گفتار خود مروج دین باشند
حیدر شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان اظهار کرد: واقعه کربلا دارای ابعاد متعدد و زوایای گوناگونی است که با نگاهی گذرا به آن می‌توان درس‌های بزرگی را برای سعادت دنیوی و اخروی آدمی فرا گرفت.
وی گفت: وقف زندگی در مسیر آرمان‌ها و اعتقادات اسلام و مکتب اباعبدالله الحسین(ع) یکی از برکاتی است که به پیرغلامان داده شده است و این مهم معنایی جز توفیق نمی‌تواند داشته باشد.
این پیرغلام که از استان آذربایجان غربی در این اجلاس شرکت کرده است، از اثرات برگزاری چنین همایش‌هایی سخن راند و ادامه داد: این اجلاس نماد وحدت در ایران اسلامی و تکیه بر آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که امام حسین(ع) به خاطر آنها به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه یک مداح باید مروج دین و مذهب باشد، تأکید کرد: ترویج دین در جامعه به ویژه در بین جوانان از موضوعاتی است که با اخلاق خوش و برخورداری از اطلاعات همه‌جانبه راجع به موضوع دیانت حاصل می‌شود بنابراین یک پیرغلام باید آراسته به این خصوصیات باشد.
شفیعی حادثه عاشورا را بیانگر عظمت و افتخار اسلام دانست و خاطرنشان کرد: پیرغلامان و ذاکران اهل بیت(ع) این عظمت و دلداداگی را به آیندگان منتقل کرده‌اند به طوری که آنها را می‌توان از مروجان و زنده‌ نگه‌دارندگان این مکتب دانست که کار بزرگی را انجام داده‌اند.
وی در پایان سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاس، سطح آن را خوب ارزیابی کرد و گفت: حرکت بر حول محورها و آرمان‌های امام حسین(ع) زمینه‌ساز امیدآفرینی در بین دوستان و یأس در بین دشمنان است که این نکته بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول