اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان؛

مداحان بر منشور منویات رهبری در ستایشگری اهل بیت(ع) سوگند خوردند

خبرگزاری فارس: مداحان پیرغلام اهل بیت(ع) عصر امروز بر منشور منویات مقام معظم رهبری در آیین ستایشگری اهل بیت (ع) سوگند یاد کردند.

مداحان بر منشور منویات رهبری در ستایشگری اهل بیت(ع) سوگند خوردند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز با حضور پیرغلامان داخلی و خارجی 14 بند منشور منویات مقام معظم رهبری در آئین ستایشگری اهل بیت (ع) در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در همدان اعلام شد.
پیرغلامان حاضر در این مراسم به این منشور و سوگندنامه قسم ‌خوردند تا به این وسیله التزام خود را در زمینه عمل به آن اعلام کنند.
مرامنامه ستایشگری، عهدنامه ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) است تا هدف و مقصد مدیحه هماره فرارو باشد و غفلت و انحراف از این صراط مستقیم دامنگیر نشود.
مرامنامه ستایشگری و ذاکری معیار و شاخص رفتار مداحان و ذاکران و تعهد و التزام به ساحت ستودگان اهل بیت است.
بندهای این مرامنامه بدین شرح است:
1- اهل بیت (ع) عزیزان بارگاه الهی و والاترین و محبوب‌ترین و اسوه‌های عالم وجودند پس ما ستایشگران متعهد می‌شویم فاخرترین اشعار، بهترین گفتار و زیباترین اجرا و متناسب‌ترین رفتار را در مجالس و محافل منتسب به این بزرگان داشته باشیم.
2- ما ستایشگران اهل بیت (ع) اخلاص در عمل جلب رضای پروردگار و خشنودی اهل بیت و پالایش و تصفیه درونی و پرهیز از حب دنیا را مرکز و تکیه‌گاه ستایش و ذکر قرار می‌دهیم به گونه‌ای که نتیجه مداحی و ذاکری تقویت عبودیت و بندگی پروردگار باشد.
3- آشنایی و انس با قرآن کریم، روایات، تاریخ اسلام و انقلاب، زندگی و سیره اهل بیت (ع)، ادعیه و زیارت و ارتقای معرفت دینی در مرکز توجه ما ستایشگران قرار دارد.
4- محافل و مجالس ما ستایشگران اهل بیت (ع) پایگاه ترویج و تعمیق معرفت و محبت دینی و نشر فرهنگ و معرف قرآن و اهل بیت است.
5- ما ستایشگران اهل بیت (ع) با التزام به مطالعه و تأمل در حوزه ستایشسگری و ذاکری می‌کوشیم اطلاعات خود در زمینه تاریخ، مقتل، شعر، ادبیات، صوت، لحن، آداب و اخلاق ذاکری و مداحی را افزایش داده و دستاوردها و تجربه‌های علمی و عملی خود را در اختیار ستایشگران جوان قرار دهیم.
6- احترام به پیشکسوتان و استادان بر ما ستایشگران و ذاکران لازم و واجب است.
7- ما خود را موظف می‌دانیم که محفل و مجلس ما آراسته به معارف و وعظ و اندرزهای راهگشا و معرفت‌آفرین باشد.
8- لازم است با پاسداشت رهنمودهای امام راحل و ارشادات مقام معظم رهبری پیگیر مطالبات ایشان در حوزه مباحث ستایشگری و ذاکری باشیم و بهره‌مندی از راهنمایی‌های مراجع عظام، عالمان دینی و روحانیون و احترام شایسته ایشان را وظیفه خود قرار دهیم.
9- ما ستایشگران اهل بیت (ع) با تقویت مستمر دانش ادبی و هنری با جهتگیری روشن و درست و حفظ حریم ارزش‌های والای دینی در فاخرترین و موقرترین شکل ممکن جذابیت لازم را در فعالیت‌های خویش حفظ می‌کنیم و از هرگونه غلو و تحریف در بیان مصائب اهل بیت پرهیز خواهیم کرد.
10- ما ستایشگران اهل بیت (ع) در دریافت صله و هدیه از صاحبان مجالس اهل بیت شأن اهل بیت و ستایشگری را رعایت می‌کنیم و هرگز صله و هدیه را مقصد و اصل قرار نمی‌دهیم.
11- ما ستایشگران اهل بیت (ع) در مورد سوگ اهل بیت مراقب هستیم تا حب و بغض‌ها، احساسات و عواطف فرقه‌های مذهبی و ادیان توحیدی را جریحه‌دار نکند و با التزام به حفظ و وحدت مسلمین و احترام به آیین‌های توحیدی خط قرمزهای اعتقادی و مذهبی را مراعات می‌کنیم.
12- ما ستایشگران اهل بیت (ع) سلیقه‌های سیاسی و گرایش‌های گروهی را محور ملاک و معیار و محتوای مجالس اهل بیت قرار نمی‌دهیم.
13- ما ستایشگران اهل بیت (ع) ضمن التزام به بصیرت‌یابی و بصیرت‌افزایی در مجالس جشن و سوگواری اهل بیت (ع) ناروا و ناسزاگویی را مجاز نمی‌دانیم.
14- در مجالس اهل بیت، احترام و تکریم محبان اهل بیت (ع) بر ما فرض و واجب است.
در پایان سخن این فراز از زیارت جامعه کبیره آمده بود که "خدایا ما را از آنان قرار ده که زبان گویای معارف والای اهل بیت و رهروی صادق راهشان باشیم".
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول