اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بخشدار ارجمند تاکید کرد:

لزوم توجه به ظرفیت‏های بالقوه ارجمند

خبرگزاری فارس: بخشدار ارجمند بر لزوم توجه به ظرفیت‏های بالقوه بخش ارجمند از توابع شهرستان فیروزکوه تاکید کرد.

لزوم توجه به ظرفیت‏های بالقوه ارجمند
محمد امرایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با نگاهی گذرا به مزیت‏ها و ظرفیت‏های قابل توجه بخش ارجمند اظهار داشت: بخش ارجمند از مناطق بسیار زیبا و بکر در سطح استان تهران است و دارای ظرفیت‏های بالقوه‏ای بوده که باید بر اساس طرح و برنامه و با مطالعه بالفعل شود.
امرایی بیان کرد: جمعیت بخش ارجمند شناور بوده، به طوریکه در فصل زمستان در حداقل قرار دارد و در فصل تابستان با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی و ییلاقی بودن منطقه جمعیت بالایی را در خود جای می‏دهد.
وی اضافه کرد: در پهنه رشته کوه البرز، روستاهای بخش ارجمند جای گرفته‏اند که از لحاظ زیبایی، اکوسیستم طبیعی، چشم‏اندازهای محیطی و جلوه‏های ویژه بی‏نظیر یا کم‏نظیر هستند.
بخشدار ارجمند، وجود رودخانه‏های فصلی و دائمی و چشمه‏سارهای آب زلال و شیرین، رویش گیاهان دارویی به صورت انبوه و نیمه انبوه در چمن‏زارها و مراتع طبیعی و باغستان‏های مثمر و غیرمثمر را از جمله شاخص‏های منحصر به فرد بخش ارجمند دانست.
امرایی اضافه کرد: بخشداری ارجمند در حوزه جغرافیای خود یک شهر و 23 روستا و مزرعه را جای داده به طوریکه بزرگ‏ترین روستای شهرستان (روستای لزور) در بخش ارجمند قرار دارد و نقاط جمعیتی بخش بین دو دهستان "دو بلوک" و "قزقانچای" جای دارند.
وی افزود: مردم این بخش مردمی معتقد، مهمان‏نواز، پایبند به نظام و قانون، دارای فرهنگ و روحیه مشارکت بالا هستند.
بخشدار ارجمند گفت: بر اساس همین اصل مشارکت، رشد و پویایی بخش چند برابر شده و نوید یک حرکت جهشی را در امر سرمایه‏گذاری در بخش‏های مختلف برای ارتقای شاخص درآمد خانوار می‏دهد.
امرایی بیان کرد: نگاه علمی در بین خانواده‏های این منطقه یک نگاه ویژه است به طوریکه بسیاری از افراد در رشته‏های گوناگون با مدارک کارشناسی، کارشناسی‏ارشد و دکترا فارغ‏التحصیل شده‏اند یا در حال تحصیل هستند.
وی افزود: همچنین بسیاری از افراد این منطقه بر کرسی‏های اجتماعی و در سطوح ملی، استانی، شهرستانی بر مسئولیت متعدد تکیه زده‏اند و بخشداری ارجمند در بسیاری از امور از آنها مشاوره می‏گیرد و این جای تشکر دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول