اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کنگان:

آلودگی شرکت‌های نفتی مهم‌ترین معضل کشاورزی کنگان است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کنگان گفت: آلودگی شرکت‌های نفتی مهم‌ترین معضل کشاورزی کنگان است.

آلودگی شرکت‌های نفتی مهم‌ترین معضل کشاورزی کنگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، محمد شجاعی پیش از ظهر امروز جمعه در نشست تنظیم بازار شهرستان کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان در حوزه کشاورزی دارای استعداد و ظرفیت قابل توجهی است و برای رشد کشاورزی این شهرستان باید تلاش بیشتری کنیم.
وی افزود: با ورود فرماندار پرتلاش کنگان شاهد رشد خوبی در بخش کشاورزی کنگان هستیم و این روند با تلاش مسئولان تداوم خواهد داشت.
رئیس جهاد کشاورزی کنگان با اشاره به تعداد کم مرغداری‌ها در این شهرستان گفت: ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان را شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی گرفته‌اند و زمین واگذاری برای طرح‌های مرغداری و سایر طرح‌ها نداریم که معضلی جدی است.
شجاعی با بیان اینکه هزینه ساخت یک مرغداری بسیار بالاست، گفت: در شرایط کنونی برای احداث یک مرغداری بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار نیاز است و البته مشکل زمین نیز باید برطرف شود.
وی اضافه کرد: مشکل عدم وجود آب نیز مشکلی دیگر است چراکه کنار هر مرغداری باید یک آب‌شیرین‌کن ایجاد شود و این مسئله نیز از عوامل تاثیرگذار در تاسیس یک مرغداری است که در شهرستان مهیا نیست.
این مسئول یادآور شد: مباحث تخصصی این شغل ایجاب می‌کند که هر مرغداری باید یک کیلومتر از محدوده شهری دور باشد که در حال حاضر این امکان برای ما وجود ندارد.
وی گفت: وجود شرکت‌ها و آلوده شدن هوا، دریا و خاک که تاثیر مستقیم و غیر مستقیم منفی در کار مرغداری دارد از دیگر عوامل تاثیرگذار بوده است.
شجاعی با اشاره به آلودگی حاصل از شرکت‌های نفتی ادامه داد: آلودگی شرکت‌ها به مرور وارد منابع زیر زمین ما می‌شود و طی سال‌های آینده ما را با چالش جدی روبه‌رو خواهد کرد.
وی بیان کرد: از شرکت‌ها انتظار داریم تعامل بیشتر و بهتری با مسئولان محلی داشته باشند که البته طی چند سال اخیر این روند بهبود یافته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول