اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

صادرات 105 میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی/ دست دلالان از بخش کشاورزی قطع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در طول هفت ماهه سال‌جاری 70 هزار تن محصول مازاد کشاورزی به ارزش 105 میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 105 میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی/ دست دلالان از بخش کشاورزی قطع می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع مدیران جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بارش باران و برف در روزهای اخیر موجبات خوشحالی کشاورزان را فراهم کرده و کشاورزان را به افزایش محصولات خود امیدوار کرده است. 
وی با تأکید بر فعالیت‌های جهادی در طول انقلاب و دفاع مقدس و عرصه‌های محرومیت‌زدایی و کشاورزی، راهبرد اصلی سازمان جهادکشاورزی استان را حفظ روحیه جهادی و توسعه کشاورزی دانش محور با استفاده از فناوری روز بیان کرد.

تولید 5 میلیون تن محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
محمدیان افزود: افزایش تولید 15 میلیون تن محصولات کشاورزی قبل از انقلاب به 105میلیون تن حال حاضر در کشور و نیز به تبع آن تولید 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی و افزایش شش برابری تولید، نشان از تلاش مضاعف تولیدکنندگان و بهره‌برداران و مدیران و کارشناسان در سال جهاد اقتصادی است.
وی با بیان اینکه بخش اعظم این تولیدات به خارج از استان صادر می‌شود، ادامه داد: سالانه 4 میلیون و 900 هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تولید می‌شود که با توجه به مازاد بودن بخش قابل توجهی از این محصولات به خارج از استان و کشورهای همجوار صادر می‌شود.
وی ادامه داد: در طول هفت ماهه سال‌جاری 70 هزار تن محصول مازاد کشاورزی به ارزش 105 میلیون دلار از آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر شده است.

کاهش قیمت محصولات کشاورزی
محمدیان با بیان اینکه با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح نحوه پرداخت برخی یارانه‌ها فعالان بخش کشاورزی با قدرت وارد شده و عملکرد خوبی در هدایت تولید داشته‌اند، ادامه داد: کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی از اهداف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است که با برنامه‌ریزی این اهداف دنبال می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف راهبردی در بخش کشاورزی استان، دارای پشتوانه ایدئولوژیکی، عملیاتی و روحیه جهادی هستیم، ادامه داد: بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی نشان داده‌اند که می‌توانند با همدلی زمینه‌های کاهش هزینه‌های تولید، کشاورزی پایدار و پایداری تولید، تولید محصول سالم و توسعه صنایع تبدیلی، افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و آب، افزایش تراکم کشت، بالا بردن ضریب مکانیزاسیون، کم کردن شکاف تولید، ارتقای مدیریت واحدهای تولیدی، انجام فعالیت‌های آب و خاک و تأسیس شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و صنوف کشاورزی و اصلاح الگوی کشت را که از راهبردهای اساسی و استراتژی فعالیت‌های سازمان جهادکشاورزی در استان هستند، فراهم سازند.
وی به توجه ویژه دولت‌های نهم و دهم به بخش کشاورزی اشاره داشته و ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های متعدد و متوالی در سال‌های اخیر و به خصوص در سال گذشته شاخص‌های تولید در بخش کشاورزی نسبت به قبل از این دولت‌ها افزایش چشمگیر داشته است.
محمدیان مبنای کار سازمان جهادکشاورزی استان را فرهنگ و مدیریت جهادی و برنامه‌ریزی دانش بنیان و حمایت از تولید عنوان داشته و به اهمیت کشاورزی در سال جهاد اقتصادی تاکید کرد و گفت: آذربایجان شرقی از بخش‌های مهم کشاورزی کشور است که سهم قابل ملاحظه‌ای از تولیدات کشاورزی و باغی کشورمان، در این منطقه تولید می‌شود چنانچه رتبه نخست تا پنجم محصولات کشاورزی مهمی از زردآلو، پیاز، یونجه، شیر، مرغ و تخم مرغ گرفته تا سیب، انگور ، گوشت قرمز، عسل و...  به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

دست دلالان از بخش کشاورزی قطع می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تلاش همه مدیران بر این است که دست دلالان از بخش کشاورزی قطع شود، افزود: سعی ما بر این است ریشه دلالان و واسطه‌گران را از بخش کشاورزی خشکانیده و منفعت و سود بخش باید به جیب صاحبان اصلی و بهره‌برداران بخش کشاورزی واریز شود.
محمدیان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی بدون رای کمیسیون ویژه جرم تلقی می‌شود، افزود: تغییردهنده‌گان کاربری اراضی متوجه باشند که علاوه بر اینکه 3 برابر قیمت زمین جریمه خواهند داد، بنای ساخته شده هم تخریب و قلع و قمع می‌شود.

آبیاری تحت فشار در پایاب 135 سد آذربایجان شرقی
وی با بیان اینکه استفاده بهینه از آب‌های موجود در حوزه آبریز دریاچه ارومیه سیاست این سازمان برای مقابله خشکسالی و بحران دریاچه ارومیه است، ادامه داد: برای آبیاری تحت فشار در پایاب 135 سد استان به میزان 224 هزار هکتار برنامه‌ریزی صورت پذیرفته و در این راستا به هر هکتار از اراضی که به آبیاری تحت فشار مبدل شود 37 میلیون و 500 هزار ریال تسهیلات بلاعوض مالی و به همین میزان نیز تسهیلات بانکی با  کارمزد کم پرداخت می‌شود که شایسته است کشاورزان عزیز از فرصت به وجود آمده بهترین استفاده لازم را ببرند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول