اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

وزیر جهاد کشاورزی:

3 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش طرح کشت حفاظتی قرار می‌گیرند‌

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: 3 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش طرح کشت حفاظتی قرار می‌گیرند‌.

3 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش طرح کشت حفاظتی قرار می‌گیرند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صادق خلیلیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در شهرستان رشتخوار با بیان اینکه اجرای طرح خاک‌ورزی حفاظتی در زمین‌های کشاورزی، سبب افزایش 30 درصدی درآمد کشاورزان می‌شود، اظهار داشت: همچنین این اقدام سبب صرفه‌جویی و کاهش 40 درصدی در مصرف سوخت کشاورزان ‌می‌شود.
وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک 3 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در سطح کشور زیر پوشش طرح کشت حفاظتی قرار می‌گیرند، افزود: این طرح تاثیرات مهم و پایداری را برای کشاورزی کشور به همراه
دارد.
وزیر جهاد کشاورزی به تشریح این نوع از کشاورزی پرداخت و متذکر شد: در طرح کشت حفاظتی بقایای گیاهی با خاک مخلوط شده و رطوبت کافی در خاک ذخیره می‌شود.
وی توضیح داد: همچنین این اقدام از فرسایش بی‌رویه خاک نیز جلوگیری کرده و سبب بهره‌وری بیشتر ‌می‌شود.
خلیلیان با اشاره به وضعیت زعفران در سطح کشور و به‌ویژه استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عدم ثبات در قیمت این محصول ارزشمند در کشور به یکی از بزرگترین مشکلات در این صنعت تبدیل شده است.
وی با بیان این که زعفران در بازار دنیا مانند قیمت طلا است متذکر شد: در همین راستا تعیین قیمت تضمینی برای محصولات کشاورزی به هیچ وجه علامت خوبی برای کشاورزان نیست.
وزیر جهاد کشاورزی با ابراز تاسف از حضور دلالان در بخش‌های مختلف کشاورزی به خصوص محصول زعفران عنوان کرد: این دلال‌ها ضرر و زیان‌های اساسی به پیکیره کشاورزی می‌زنند.
خلیلیان تاکید کرد: قیمت زعفران از سال 84 به بعد روند افزایشی یافته که در این راستا باید این‌ونه قیمت‌ها به ثبات برسد.
وی قیمت زعفران در سال 84 را زیر سه میلیون ریال برای هر کیلو گرم دانست و گفت: با این حال هم اکنون قیمت زعفران سرگل به حدود 20 میلیون ریال رسیده است.
وزیر جهاد کشاورزی ابراز خرسندی کرد: در حال حاضر تولیدمحصولات کشاورزی در سال جاری حداقل 10 درصد افزایش یافته و نحوه عرضه آن نیز بسیار مناسب بوده است.
وی با بیان این که اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سبب کاهش 50 درصدی مصرف انرژی و آب و هزینه تولید می‌شود افزود: از زمان اجرای این قانون برکات زیادی در کشاورزی کشور صورت پذیرفته است.
خلیلیان تاکید کرد: هر منطقه باید در راستای تقویت اقتصاد کشاورزان برای تولید در کشور تلاش و کوششی مضاعف کند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول