اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهاد کشاورزی آبادان خبر داد:

کاهش ذخایر آب کشاورزی آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبادان از کاهش ذخایر آب کشاورزی به علت بارندگی‌های کم اخیر خبر داد.

کاهش ذخایر آب کشاورزی آبادان
سید محمد ادریس‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بارندگی‌های کم در شهرستان آبادان و ناکافی بودن میزان آب برای آبیاری مزارع باعث وارد شدن خسارات زیادی به زمین‌های کشاورزی شده ‌است.
وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در چند روز گذشته 8/5 میلی‌متر بوده افزود: میزان استاندار بارندگی 150 میلی‌متر است و بارندگی‌های کم این مدت باعث شده تا زمین‌های کشاورزی منطقه ازسوی پدیده خشکسالی مورد تهدید واقع شود.
رئیس جهاد کشاورزی آبادان همچنین تصریح کرد: بارندگی‌های کم مضرات دیگری نیز به‌همراه دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش میزان شوری آب اشاره کرد که خود معضل دیگری در زمینه کشاورزی به شمار می‌رود.
ادریس‌پور ادامه داد: انتظار ما از مدیریت امور آب منطقه این است که نسبت به افزایش آب‌رسانی به مزارع به منظور کاهش شوری آب اقدام کنند.
وی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه روش‌های نوین آبیاری در مزارع کشاورزی آبادان گفت: میزان شوری آب در دو ماه گذشته به حدی بوده که منجربه خسارات زیادی به اراضی کشاورزی شده ‌است.
رئیس جهاد کشاورزی آبادان بیان داشت: با افزایش دبی رودخانه کارون که البته با بارندگی مطلوب امکان‌پذیر است می‌توان میزان شوری آب را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
ادریس‌پور در پایان برخی از محصولات کشت شده در زمین‌های کشاورزی آبادان را نام برده و گفت: در حال حاضر انواع صیفی‌جات و سبزی‌ها اعم از سبزی خورشتی، علوفه نباتی همچون یونجه و همچنین حبوبات زمستانی مانند باقلا و لوبیا چیتی در اراضی کشاورزی آبادان کشت می‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول