اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:

افزایش فضای تولید گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به طور متوسط سالانه 9.5 هکتار به فضای تولید گلخانه‌ای محصولات کشاورزی استان افزوده می‌شود.

افزایش فضای تولید گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعدالله اسکندری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 176 بهره‌بردار در واحدهای گلخانه‌ای استان آذربایجان شرقی افزود: محصولات گلخانه‌ای استان در فضایی به مساحت 46.6 هکتار به صورت سرپوشیده و به طور متوسط سالانه نزدیک به 9 هزار تن سبزی و صیفی همچنین بالغ بر 4 میلیون و 500 شاخه گل تولید و به بازارهای مصرف عرصه می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد فضاهای گلخانه‌ای در استان، سالانه به طور متوسط 9.5 هکتار به این فضاها افزوده می‌شود و سازمان جهادکشاورزی استان هم کارهای اجرایی زیرساختی مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های تبریز، جلفا و کلیبر را به اتمام رسانده و واگذاری و احداث تأسیسات گلخانه‌ای مجتمع‌های تبریز، جلفا و کلیبر در مرحله واگذاری به متقاضیان و فارغ‌التحصیلان کشاورزی واجد شرایط قرار داشته و مجتمع های گلخانه‌ای ملکان و عجبشیر در سال 1391 به اتمام رسیده و با آغاز به کار این مجتمع‌های گلخانه‌ای، 200 هکتار به فضاهای گلخانه‌ای استان اضافه خواهد شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، افزایش حداقل 10 برابری تولید محصول در فضای گلخانه‌ای در مقایسه با تولید آن در مزرعه را از جمله مزایای تولید به این شیوه ذکر کرده و افزود: فضای گلخانه‌ای به صورت کنترل شده بوده و با مدیریت دقیق می‌توان با تولید محصول سالم و عاری از مواد آلوده‌کننده، علاوه بر دستیابی به محصول کیفی، به بهره‌وری مصرف آب نیز دست یافت.
وی با اشاره به بحران آب و وقوع خشکسالی‌های متعدد در شمال‌غرب کشور، کاهش مصرف آب در کشت گلخانه‌ای را حداقل پنج برابر در مقایسه با کشت مزرعه‌ای ذکر کرد و گفت: توسعه فضاهای گلخانه‌ای در استان کاملاً توجیه‌پذیر بوده و با توجه به اهتمام سازمان می‌‌توان ادعا کرد، در آینده نزدیک علاوه بر تنوع تولید محصولات گلخانه‌ای در استان، توسعه کمی محصولات نیز قابل پیش‌بینی است. 
اسکندری، اشتغال‌زایی هر هکتار فضای گلخانه‌ای را بسیار مطلوب و آن را برای 12 نفر ذکر کرده و افزود: این اشتغال‌زایی در مقایسه با اشتغال‌زایی بخش کشاورزی در فضاهای آزاد، حداقل چهار برابر بوده و با توجه به افزایش کمی محصولات تولیدی، کاملاً برای بهره‌بردار اقتصادی‌تر است.
وی همچنین اضافه کرد: 36 واحد از مجموع واحدهای تولید محصولات گلخانه‌ای استان، به تولید گل و گیاه می‌پردازند و علاوه بر سرویس‌دهی به بازارهای استانی و کشوری، بخشی از تولیدات آنان به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول