اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر جهاد کشاورزی:

مدیریت در کشاورزی نیازمند مدیریت با ویژگی خاص است

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: مدیریت در کشاورزی نیازمند مدیریت با ویژگی خاص است.

مدیریت در کشاورزی نیازمند مدیریت با ویژگی خاص است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، صادق خلیلیان صبح امروز در نشست مشترک با مسئولان و نمایندگان بخش کشاورزی
شهرستان‌‎های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش کاشمر اظهار داشت: نمی‌توان با استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی و روش‌های 30 سال پیش به یک کشاورزی سودآور دست یافت.
وی با بیان این که اصلاح مدیریت مزرعه و روش‌های کار در کنار کمک‌های دولتی سبب پیشرفت بخش کشاورزی می‌شود، یادآور شد: باید برای رسیدن به اقتصادی پویا و فعال در بخش کشاورزی زمینه توسعه مکانیزاسیون و اصلاح روش‌های تولید را فراهم کرد.
وزیر جهاد کشاورزی منحصر به فرد بودن بخش کشاورزی را از ویژگی‌های بارز این بخش در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی عنوان کرد و تاکید کرد: مدیریت در بخش کشاورزی نیازمند مدیریت منحصر به فرد پیچیده و دارای ویژگی‌های خاصی است که با تناسب شرایط تجزیه و تحلیل‌هایی اعمال کند.
وی بروز خشکسالی و یا خشکی طبیعت در شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن را از ویژگی‌های این مناطق عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این‌گونه نیست که گاهی اوقات فکر می‌کنیم چند سال است دچار خشکسالی هستیم بلکه این مناطق به طور طبیعی از یک طبیعت خشکی برخوردار هستنند.
خلیلیان محصول زعفران را با توجه به نیاز کم‌آبی بهترین محصول برای کشت در این منطقه دانست و ابراز داشت: شرایط آب و هوایی منطقه طوری است که زعفران با آن سازگار است و باید در این مناطق گیاهان و محصولاتی کشت شود که نیاز آبی کمتری دارند.
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات ویژه به بخش کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: علاوه بر ردیف بودجه‌ای که برای استان‌ها و شهرستان‌ها ارسال شده از محل همین اعتبارات شاهد افزایش و چند برابر شدن پروژه‌ها نسبت به قبل هستیم.
مقام عالی وزرات جهاد کشاورزی با اشاره به تعداد زیاد قنات در این شهرستان‌ها تاکید کرد: قنوات سامانه‌های بسیار خوب و پیشرفته‌ای هستند که بدون نیاز به مصرف انرژی آب  استحصال و با استفاده از نیروی ثقل آب را به مزارع منتقل می‌‌کنند.
وی درباره اهمیت و احیای قنوات تصریح کرد: تاکنون برای لایروبی قنوات اعتبار ویژه اختصاص یافته و برنامه‌هایی در این‌باره تنظیم شده است که علاوه بر این نیز برای مقابله با خشکسالی برای بخش‌های آبخیزداری هم اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یافته که باید در سال‌های آینده نیز دنبال شود.
خلیلیان با بیان این که سیاست دولت در گذشته توزیع کود ارزان قیمت بین کشاورزان بوده افزود: روشی که در جریان آن هزاران میلیارد تومان مصرف شد روشی غلط بوده است که امیدواریم با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد افزایش بهره‌وری بهتری در بخش کشاورزی باشیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول