اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان مجلس تأکید کرد:

گسترش مجموعه‏‏های غیرمنطبق با معماری اسلامی در همدان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: در حال حاضر شاهد گسترش مجموعه‏‏هایی هستیم که انطباق با فضای اولیه شهر همدان را ندارند و موجب فراموشی معماری و شهرسازی اسلامی در این شهر شده است.

گسترش مجموعه‏‏های غیرمنطبق با معماری اسلامی در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سید‏‏کاظم حجازی پنجشنبه شب در همایش تبیین مبانی نظری طراحی شهر اسلامی "حورا" با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در حال انجام کار برای ایجاد شهر جدید حورا است، اظهار کرد: ابتکار دانشگاه بوعلی سینا همدان با استفاده از منابع موجود و همچنین بهره‏‏گیری از نخبگان و متخصصان امر شهرسازی و معماری موجب شکل‌گیری این پروژه به صورت منطقی می‌شود که از این حیث می‏‏تواند به موازات سایر دستگاه‏‏های اجرایی اطلاعات علمی و دقیقی را در اختیار مجریان طرح قرار دهد.
وی با تأکید بر اینکه نقش دانشگاه در تحولات اجتماعی و شهری قابل انکار نیست، افزود: شهر همدان دارای 3 هزار و 300 سال سابقه شهرنشینی بوده و بر اساس اطلاعات موجود جزو معدود شهرهای جهان است که سبقه شهرنشینی در آن متوقف نشده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: طراحی شش خیابان اصلی در مرکز شهر و احداث مسجد جامع با نوع خاصی از معماری اسلامی ویژگی‏‏های همدان را نسبت به سایر نقاط کشور متمایز کرده است چرا که این نوع شهرسازی در کمتر جایی مشاهده می‏‏شود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور پایداری معماری ایرانی ـ اسلامی و افزایش رفاه عمومی در شهر همدان تنها شهرداری متولی تحقق این مهم نیست و همه دستگاه‏‏ها مسئولیت دارند زیرا تحقق این امر یک تکلیف حاکمیتی محسوب می‏‏شود.
حجازی با اشاره به برخی آفت‏‏های موجود در شهرسازی‏‏های نوین گفت: در حال حاضر شاهد گسترش مجموعه‏‏هایی هستیم که انطباق با فضای اولیه شهر همدان را ندارند و موجب فراموشی معماری و شهرسازی اسلامی شده است.
وی افزود: در همدان یک چهارم جمعیت شهری در فضایی خارج از حوزه اصلی شهر ساکن است و به منظور دریافت خدمات خود را به شهر متصل کرده‏‏اند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر جدید حورا باید بتواند نسخه کوچک‏‏تری از اقتضائات شهر همدان را به منصه ظهور رسانده و با استفاده از علوم روز شرایط یک زندگی آرام را برای مردم فراهم کند.
وی تأکید کرد: شهر حورا در راستای معماری ایرانی و اسلامی در کشور باید پایلوت شود که در این خصوص استفاده از مبانی علمی و نظری افراد متخصص و دانشگاهی مورد نیاز است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول