اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت بافت تاریخی صورت می‌گیرد؛

برگزاری کنگره آوردگاه ملی هنر و معماری ایران در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی فارس از برگزاری کنگره تخصصی چهار روزه «آوردگاه ملی هنرو معماری ایران» با محوریت بافت تاریخی در شیراز خبر داد.

برگزاری کنگره آوردگاه ملی هنر و معماری ایران در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالرضا نصیری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کنگره تخصصی «آوردگاه ملی هنر و معماری ایران» در ابعاد ملی و با حضور هنرمندان و متخصصان و در کنار آنها تمام علاقمندان به میراث فرهنگی و به ویژه بافت تاریخی شیراز در مقاطع مختلف دانشگاهی و تحصیلی برگزار می‌شود.
وی افزود: این کنگره در بخش‌های مختلف ترسیم اسکیس، گرافیک و پوستر، عکاسی و طرح مرمت با شرکت آزاد تمام هنرمندان کشور در این رشته‌ها طی چهار روز برگزار می‌شود.
معاون میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه علاقمندان و متخصصان این رشته‌ها با شرکت در کنگره به خلق آثار هنری در هر رشته می‌پردازند، گفت: در نهایت تمام آثار خلق شده که در حوزه‌های مختلف در مسابقاتی که از پیش طراحی شده شرکت داده می‌شوند و به برگزیدگان تندیس افتخار آوردگاه و جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد.
معاون میراث فرهنگی فارس با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره تخصصی ابراز داشت: بافت‌های تاریخی جلوه‌گاه هنر و تاریخ و فرهنگ هستند و امروزه این بافت‌ها و به ویژه بافت تاریخی شیراز که از منحصر به فردترین بافت‌های تاریخی کشور به شمار می‌رود، نیازمند توجه و حفاظت بیشتری است.
نصیری ادامه داد: در واقع برگزاری این گونه کنگره‌های تخصصی و یا همایش‌ها می‌تواند به عنوان یک رویداد فرهنگی در آگاه‌سازی عمومی برای حفظ بیشتر بافت و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن موثر باشد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه حفظ میراث فرهنگی یک وظیفه عمومی و همگانی است تصریح کرد: نقش رسانه‌ها نیز در این مورد و به ویژه در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی بسیار موثر است و این کنگره تخصصی با این هدف برگزار می‌شود تا زمینه آشنایی هنرمندان کشور در رشته‌های مختلف با و ویژگی‌های بافت تاریخی شیراز میسر شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در گام بعدی نیز با خلق آثار هنری توسط هنرمندان اسنادی از این میراث ارزشمند برای آیندگان برجای می‌ماند و به عنوان یک مرجع قابل بهره‌برداری در راستای بازنگری، حفاظت و احیای بافت‌های تاریخی مورد توجه و استفاده واقع می‌شود.
به گزارش فارس، صنایع دستی و گردشگری استان فارس بخش نخست آوردگاه در روز جمعه 13 آبان ماه از ساعت 8:30 صبح با سخنرانی غلامحسین معماریان، محمد علی طبرسی و محمد پروا همراه با جلسه توجیهی تور بافت تاریخی برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور اسماعیل موقر در رشته معماری و اسکیس، منصور صانع (عکاسی)، علی طبری (مرمت)، بهمن فیزابی و شهریار اسدی (گرافیک و پوستر) از جمله برنامه‌های بخش دوم این کنگره است.
بخش پایانی این کنگره که سه روز به طول می‌انجامد نیز اجرای تور بازدید از بافت تاریخی و اجرای مسابقه در بخش‌های معماری و اسکیس، گرافیک، پوستر، عکاسی و طرح مرمت است.
در این برنامه از 30 بنای تاریخی شهر شیراز با راهنمایی سیامک بصیری کارشناس مسئول بخش فنی میراث فرهنگی فارس بازدید علمی به عمل می‌آید.
این کنگره با همکاری انجمن معماران ایران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، شهرداری شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول