اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور خبر داد:

رواج معماری اسلامی و دینی در شهرسازی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: معماری اسلامی و دینی در کشور باید رواج یابد و مهندسان سازمان درصدد طراحی این نوع معماری در کشور و اجرای آن بر روی ساختمان‌ها هستند.

رواج معماری اسلامی و دینی در شهرسازی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید مهدی هشامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه نظام مهندسی ساختمان شهرستان خلخال اظهار داشت: احداث پروژه‌های مهندسی‌ساز علاوه بر ایجاد چهره زیبای شهری منجر به آرامش و رفاه عمومی می‌شود که سیاست عمده ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایجاد این حس در بین مردم است.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان نقطه اتکا و یاریگر سازمان مسکن و شهرسازی در ساخت مسکن‌ها و ابنیه‌های مقاوم است، بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم نهاد کشور است که در راستای توسعه و عمران مناطق مختلف ایران اسلامی فعالیت دارد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از ارائه الگوهای معماری اسلامی در کشور خبر داد و بیان داشت: معماری اسلامی و دینی در کشور باید رواج یابد که مهندسان سازمان درصدد طراحی این نوع معماری در کشور و اجرای آن بر روی ساختمان‌ها هستند.
هشامی از استان اردبیل به عنوان استانی موفق و پیشرو در طراحی و نظارت سازه‌ها یاد کرد و افزود: این نظارت که توسط مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود ارائه خدمات مناسب را فراهم کرده و زمینه گسترش بناهای مقاوم را فراهم آورده است.
وی عملکرد نظام مهندسی اردبیل را الگویی مناسب برای سایر استان‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: اردبیل می‌تواند به عنوان استانی موفق ارائه دهنده الگوهای برتر طراحی و معماری در کشور باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: امروزه نقش نظام مهندسی در گسترش فعالیت‌های عمرانی، معماری، شهرسازی و سایر رشته‌های مرتبط با این سازمان بر کسی پوشیده نبوده و مدیریت درست در این سازمان رفاه و ایمنی مردم را به دنبال خواهد داشت.
هشامی اهمیت معماری در عمران و آبادانی کشور را یادآور شد و اضافه کرد: معماری اسلامی و دینی جایگاهی شگرف در طراحی ساختمان‌ها دارد که با جدیت در این حوزه امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تمام ساختمان‌های احداث شده در کشور نمادی از اسلام و اسلام‌گرایی باشد.
وی گفت: در مقطعی از زمان و در یک دوره کوتاه کار مهندسی در کشور دارای نقایصی بوده که با تلاش اعضای سازمان نظام مهندسی باید این نقایص جبران و خدمات ارزنده‌ای که شایسته ملت بزرگوار ایران است به این ملت ارائه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول از اعضای نظام مهندسی استان و مهندسین خلخال خواست تا با به کارگیری حداکثر ظرفیت و توان کاری خود و با توجه به ظرفیت‌های موجود با یک اراده قوی برای پیشرفت پروژه‌های در حال اجرای منطقه اعم از دولتی و خصوصی تلاش کنند.
همچنین در این مراسم رئیس نظام مهندسی خلخال نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی نخستین ساختمان نظام مهندسی در ین شهرستان اظهار داشت: پروژه احداث ساختمان اداری نظام مهندسی خلخال از سال 88 آغاز و برای بهره‌برداری از طبقه اول این پروژه که در 810 متر زیربنا و در چهار طبقه احداث شده است، یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه در برداشته است.
رضوان صادقی افزود: هم اکنون از 160 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی شهرستان خلخال، 91 نفر دارای پروانه فعالیت بوده و در کار طراحی و نظارت پروژه‌های عمرانی شهرستان فعالیت دارند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول