اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر مرکز معماری ایران تاکید کرد:

اثرگذاری نهادها برای کیفیت‌بخشی به معماری

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز معماری ایران گفت: اعتلا بخشیدن به کیفیت آنچه به عنوان رویداد معماری پیرامون ما در حال رخداد است نیازمند نهادهایی است که به عنوان حلقه‌ای مبتنی بر دانایی و هماهنگ بین مراکز دانشگاهی و جریان ساخت و ساز ایفای نقش می‌کنند.

اثرگذاری نهادها برای کیفیت‌بخشی به معماری
مجتبی فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مرکز معماری ایران از آغاز تأسیس حرکت همگام با جامعه متخصص در حوزه آکادمیک را وظیفه خود دانسته است.
وی تصریح کرد: همچنین سعی و اهتمام این مرکز برای جبران نمودن گوشه‌ای از خلأهای موجود در این زمینه بوده است.
مدیر مرکز معماری ایران بیان داشت: در همین راستا این مرکز تاکنون با تکیه بر پشتوانه علمی و تجارب ارزشمند اساتید، پژوهشگران و متخصصان داخلی و خارجی گام‌های بزرگ را در مسیر آبادانی کشور برداشته است.
وی توضیح داد: پویایی و عملکرد این مرکز در شش سال اخیر سبب افتخارآفرینی‌های متفاوت در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجرایی داخل و خارج از کشور شده است.
فاطمی تأکید کرد: مجموعه مرکز معماری ایران، با سال‌ها تجربه و پشتوانه علمی برجسته‌ترین اساتید و متخصصان حوزه ساخت و ساز و ارتباطات گسترده خود با نهادهای علمی و اجرایی در داخل و خارج از کشور، آمادگی خود را برای همکاری در زمینه‌های مختلف اعلام می‌کند.
وی اعلام کرد: ارائه خدمات فنی و مهندسی در تمام پروژه‌های معماری، عمرانی و شهرسازی، برگزاری دوره‌های تخصصی برای اساتید دانشگاه‌ها و مدیران شهری و برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی و نرم‌افزاری برای دانشجویان، مهندسان و پرسنل اداری از جمله این گونه همکاری‌هاست.
مدیر مرکز معماری ایران به دیگر زمینه‌های همکاری اشاره کرد و افزود: در این میان می‌توان از حمایت علمی و اجرایی در برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های داخلی و خارجی، چاپ و انتشار کتاب و سایر محصولات فرهنگی در زمینه‌های مختلف و برگزاری تورهای تخصصی داخلی و خارجی ویژه متخصصان و مدیران نام برد.
وی با اشاره به سمینار برگزار شده توسط مرکز معماری ایران خاطرنشان کرد: 250 سال معماری پاریس، معماری و سلیقه‌، معماری خاک، چرا اسکیس؟، مدیریت و کنترل پروژه‌، زبان تخصصی معماری، تاریخ معماری، فرآیند طراحی معماری، «معماری پایدار، شهر پایدار»، متدولوژی اسکیس (گرایش معماری و منظره و آشنایی با شاخصه‌های تخصصی معماری در تحصیلات آکادمی از جمله این همایش‌ها بوده است.
فاطمی یادآور شد: در همین راستا این مرکز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی چون آموزش طراحی معماری، مبانی نظری، هویت معماری ایرانی و اسلامی، آموزش تخصصی طراحی معماری داخلی، آموزش زبان تخصصی معماری و آموزش اسکیس و طراحی دست آزاد کرده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول