اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با احداث نیروگاه 1000 مگاواتی؛

صنعت در بهبهان شکوفا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بهبهان گفت: با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک‎هزار مگاواتی بهبهان، پای صنعت‎گران به این شهرستان باز شده و صنعت شکوفا می‌شود.

صنعت در بهبهان شکوفا می‌شود
فرهاد باذلی‎محبوب امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان جزو مصوبات سفر نخست هیئت دولت به خوزستان و بهبهان بود که هفته گذشته کلنگ آن به دست وزیر نیرو به زمین زده شد.
وی افزود: با توجه به تلاش‎های دولت برای سپردن پروژه‎های بسیار بزرگ به بخش خصوصی و زمان‎بر بودن این روند، پروژه نیروگاه بهبهان نیز عقب افتاده و نیاز به رایزنی‎های فراوانی داشت.
باذلی‎محبوب تصریح کرد: اما در پایان با اهداف مختلفی از جمله توسعه تولید برق در جنوب کشور، نیروگاه بهبهان طراحی و در زمینی بالغ بر 100 هکتار و با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: هزینه پیش‎بینی شده این طرح بالغ بر 585 میلیون یورو بوده که سهم آورده شرکت مپنا به عنوان سازنده، 131.75 میلیون یورو و میزان وام درخواستی برای فاز اول نیز 220 میلیون است که بانک‎های عامل آن نیز صنعت و معدن و مسکن هستند.
فرماندار بهبهان در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار مگاواتی این شهرستان اذعان داشت: این نیروگاه در چهار واحد گازی به ظرفیت هر واحد 166 مگاوات و دو واحد بخار به ظرفیت هر واحد 160 مگاوات و در دو فاز در 22 کیلومتری محور بهبهان‎ ـ امهرمز و میان دو پالایشگاه بیدبلند یک و دو بهبهان احداث می‌شود.
وی افزود: سوخت اصلی این نیروگاه، گاز و سوخت دوم آن گازوئیل بوده و ولتاژ برق تولیدی آن نیز 400 کیلوولت است.
وی در خصوص زمان‎بندی بهره‎برداری از این طرح گفت: واحد اول گازی در تیر 92، واحد دو گازی در مرداد 92، واحد سه گازی در آبان 92، واحد چهار گازی در دی 92، واحد یک بخار در تیر 93 و واحد دو بخار نیز در دی 93 به بهره‎برداری می‌رسد.
باذلی‎محبوب در ادامه در خصوص احداث پست 400 کیلوولتی بهبهان نیز بیان کرد: برای تبدیل برق 400 ولتی نیروگاه به 220 ولت و همچنین اتصال آن به شبکه اصلی برق کشور، نیاز به یک پست جداگانه بود که این پست نیز با اعتبار 100 میلیارد تومانی در کیلومتر 10 جاده بهبهان ـ ‎زیدون و در زمینی به مساحت 16 هکتار احداث می‌شود.
وی بیان کرد: با این روند و احداث نیروگاه، شبکه برق بهبهان و استان‎های همجوار از قبیل بوشهر، چهارمحال و بختیاری و فارس پایدار می‌شوند.
فرماندار بهبهان با بیان اینکه احداث این نیروگاه برای یک‌هزار نفر به طور مستقیم و2 هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی می‌کند، تصریح کرد: با انجام این پروژه بسیار مهم، صنعت در بهبهان پایدار شده و می‌توانیم پروژه‎های بزرگ صنعتی را در این شهر اجرا کنیم.
باذلی محبوب خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای این پروژه، پای صنعت‎گران به بهبهان باز شده و ما شاهد شکوفایی صنعت در این شهرستان و نتایج مطلوب آن خواهیم شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول